Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 474 ggr
VilmaA
9/18/16, 11:28 AM

Hjälp med novell

Jag ska skriva en novell på engelskan och behöver lite hjälp här va.

De ska handla om två personer, en kärleksnovell. MEN jag vill på något vis skriva så man inte vet om de handlar om två tjejer, två killar, kille och tjej osv.

Jag kan ju skriva i tredje person men de blir komplicerat när jag tänkte att en av dom är otrogen. ''The other one'' ''one of them''. Ser inte hur de kan bli bra hehe.

Jag kan ju välja kön på en och skriva i första person samtidigt som jag kallar den andre ett genusneutralt namn eller smeknamn.

Behöver massa tips!!!

Annons:
[134643]
9/18/16, 12:10 PM
#1

Jag tänker att det smidigaste faktiskt är att du enbart beskriver den ena med ett könsneutralt namn, och undviker att behöva använda han/hon/hen. 

"I looked into their eyes and it felt like everything I had done in my entire life had lead up to this exact point. Alex leans forwards and places their hand on my thigh, it feels burning hot against my naked skin and I shiver with anticipation" tycker jag känns onaturligt, kanske just eftersom vi är så vana att könsbestämma allt. Men för mig så blir det tydligt att man försöker undvika att säga han eller hon. 

Så jag tycker att du ska försöka skriva om det helt. "I looked into what must be the eyes of a goddess and it felt like everything I had done in my entire life had lead up to this exact point. Alex leans forwards and I feel a hand being placed on my thigh. It's burning hot compared to my cold skin and I shiver with anticipation". Det går, och enligt mig så fungerar det bättre så jag skulle satsa på det.

Upp till toppen
Annons: