Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 747 ggr
Anonym783
2016-09-18 23:21

Färga håret

Ungefär hur mycket brukar det kosta att färgs håret hemma om man räknar in både att först bleka och sedan färga? Brukar det bli bra om man tar hjälp av någon som är van vid att färga håret? Hur mycket brukar det kosta hos frisör ungefär?

Hakuna Matata.

Annons:
Gladasvampen
2016-09-19 02:51
#1

Beror på vad för färg du har nu och vilken färg du vill ha samt om du färgat tidigare. Jag har färgat mörkare färger hemma själv och blivit nöjd men vill jag gå ljusare går jag alltid till en frisör :)

Jenny82
2016-09-19 04:56
#2

Priserna är olika beroende på vilka produkter/hårfärgsmärken du väljer. Finns ju allt från hårfärger som kostar 30 kronor till de färger som kostar några hundra. Rent kostnadsmässigt är det ju oftast (dock inte alltid) Billigare att färga hemma. Men misslyckas man kanske man måste färga om en eller flera gånger och då kanske det blir lika dyrt som en färgning hos frisör.

Anonym783
2016-09-19 06:31
#3

Har brunt hår och vill färga det ljusrosa

Hakuna Matata.

[W.D Skorrm]
2016-09-19 09:59
#4

Jag skulle kunna slänga in att färga och blek inte på samma dag utan låt håret vara blekt en dag eller så och färga sen så de inte sliter för mycket på en och samma gång + att färgen brukar ligga bättre om man låter blekningen sitta i ett tag först

VilmaA
2016-09-19 10:01
#5

Färgade håret blått förra året. Blekte håret två gånger, 80kr x 2 Blå hårfärg 149kr Sen så väljer du egentligen hur dyrt de kommer bli att färga/bleka om beroende på hur du känner kring utväxt och dassig hårfärg!!

immobilized
2016-09-19 12:13
#6

Mycket beror också på ditt hår.
En del behöver inte bleka ner det så mycket då blekningen tar mycket, andra behöver nästan misshandla håret innan någon förändring syns.
På mig funkar inte alls Schwarzkopf blekningarna, men däremot deras hårfärger.
Så jag har kört MOOD. 
För min kompis är det tvärtom.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Annons:
Anonym783
2016-09-19 12:36
#7

Tack för tipsen! Detta blir antagligen inte aktuellt då hag är lite småträd över min nuvarande klass reaktioner, men kanske gör jag det innan Med utväxt måste man bleka o färga igen, va?

Hakuna Matata.

Anonym783
2016-09-19 12:46
#8

Dessutom: jag har hört att om man färgar håret och sedan låter det växa ut så blir ens naturliga hårfärg inte exakt likadan som innan, är det sant?

Hakuna Matata.

immobilized
2016-09-19 12:59
#9

Utväxt måste man bleka japp, det stämmer.
Du kan inte göra lite slingor annars?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Anonym783
2016-09-19 13:48
#10

Nja tror inte jag vill ha det

Hakuna Matata.

VilmaA
2016-09-19 15:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#8 De är inte riktigt sant. Jag är tex blond, väldigt blond. Men när jag blekte de så täcktes ju mitt riktiga hår så att säga. Så när de kom utväxt så var den fan svinmörk jämfört med mitt blonda innan. MEN min riktigt blonda "naturliga" färg kommer med att mitt hår solbleks så enkelt. Nu när min utväxt är 1dm bred så syns den inte. De är utväxt från de blekta som jag har färgar lite mörkare blond.

Anonym783
2016-09-20 12:42
#12

Ok.. Hade nämligen hört att hårfärgen ändrades permanent 😕

Hakuna Matata.

Gladasvampen
2016-09-20 12:50
#13

Jag har samma färg på utväxten som på mitt hår innan jag började färga. Har nu färgat och blekt håret i ca 7 år, och min naturliga hårfärg har inte ändrats :)

Annons:
TatsuOni
2016-09-20 14:24
#14

#12 Anledningen till att vissa tror det är en synvilla. T ex så är mitt hår ljusbrunt och jag färgar det svart. Då det är så stor skillnad på min riktiga färg och det svarta så ser utväxten blond ut, trots att den inte är det.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: