Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 626 ggr
Carro02carro
2016-09-19 09:38

Prao?

Hej, Jag går i 8:an och ska prao V.46! Bor i Stockholm och undrar om ni har några idéer på var man kan prao nånstans? /Caroline

Annons:
Honestyisdead
2016-09-19 11:22
#1

Vad är du intresserad av?  Det är ju det prapen är till för. Att man testar de yrken man.är intresserad av.

[134643]
2016-09-19 13:32
#2

Café, klädaffär, restaurang, bageri, djuraffär, förskola/skola kanske? 🙂 Jag praoade på ett café och det var underbart!

immobilized
2016-09-19 13:56
#3

Passa på att göra prao på olika ställen medan du kan. Allt från det du älskar till det du är lite nyfiken på men också sånt du kanske inte är så inne på men som kanske inte alls är som du tänkt dig. Man kan upptäcka mycket via prao! Jag har haft prao hos allt från café till tryckeri till kennel. 🙂

Gör en lista hemma med sånt du gillar och utifrån det kan du kika på vart du ska fråga. Men gör också en lista på sånt som finns i närheten, vad som erbjuds, ställen du kanske är nyfiken på och platser du inte vet så mycket om men kan tänka dig testa på.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Anonymos
2016-09-19 16:15
#4

Jag har praktiserat allt ifrån förskolor, sjukhus och byggföretag. Sjukhus var inget för mig då jag är blodrädd, haha, men det var ändå väldigt intressant & jag har dragit med mig mycket från min praktik där. Jag gjorde min praktik på sjukhus när jag var i 8an. Sjukhuset hade en kontaktperson som anordnade praktiker på sjukhuset, så jag lärde känna många andra i min ålder från andra städer, som också praktiserade där. 😉

Byggföretag.. hm.. gick på en skola för ett byggföretag, så förklarar en del. Inget intressant enligt mig, men det ger också erfarenheter.

Förskola.. Tja.. Det hela har ju resulterat till att jag nu ska bli det.😊

Ett tips är att söka roliga & unika platser. Du bor trots allt i Sthlm, så du kan ju praktisera på allt från museum till tivoli. Haha, ja.. Det finns ju mycket.

/Anonymos

Upp till toppen
Annons: