Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 765 ggr
Anonymos
9/19/16, 4:42 PM

Få fler följare på Instagram?

Nå, ni som sitter där med många följare… Hur lyckas ni? Jag har provat allt jag kan komma på; kommentera, gilla foton, följa, hitta samarbeten (sfs) och även provat appar. Jag är inte besatt av att ha många följare, utan tycker bara det hade vart roligt med lite fler som vart intresserade av det jag la upp. Hashtags hjälper inte heller, för oftast är det bara oseriösa som dyker upp och börjar följa, sen avslutar följandet igen. 🤔

Mitt feed går i vitt stuk & jag försöker anpassa hela mitt konto efter en viss "stil" på bilderna. 

Hur ska man göra? 😊

/Anonymos

Annons:
Carrosh
9/19/16, 5:14 PM
#1

Jag tror det beror på vad syftet med fler följare är? Behöver du respons på dina bilder, är det produkter du vill göra reklam för, är det budskap du vill föra fram? Det går ju alltid att vända sig till sådana forum och tala om då att du finns. :) Hashtags kan hjälpa i viss mån också, om man använder sig av rätt ord i dem. Om man t.ex. lägger upp en bild på en blomma kanske man inte bara behöver sätta flower som en hashtag, utan även petals, nature, plant osv.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anonymos
9/19/16, 7:18 PM
#2

#1: Jag vill bara ha folk som är intresserade av mitt konto. Har inget speciellt, men lägger ut bilder på instagram som en blogg.

/Anonymos

Anonym783
9/20/16, 7:59 AM
#3

Hur många följare har du i nuläget? Det tar ju lite tid att jobba upp sig, själv har jag nästan tusen följare på mitt konto, och det har tagit över ett år.. Dessutom tycker jag det är bättre med 'organiska' följare än med följare man får med en app, men det är väl bara jag… Mitt tips är ändå att ta bilder av bra kvalité, inte updatera för sällan eller ofta (tex 10-20 ggr eller 1 gång i veckan) och Att ha tålamod

Hakuna Matata.

Anonymos
9/20/16, 5:08 PM
#4

#3: Jag tycker inte heller om appar, så det är därför jag vill ha tips. Jag har haft instagram väldigt länge, men raderat gamla bilder och bara lagt upp bilder med bra kvalité och i ett visst "tema" (dvs vita & ljusa bilder). De följare jag har, beundrar mina bilder & tycker om att följa mig. Frågan är bara vart man får tag på fler följare som är intresserade. Med tanke på att allt handlar om mitt liv, och inte bara för något intresse (så som kanske smink, märken osv), är det svårt. 🤫

Sen bryr jag egentligen mig inte om själva mängden följare, utan det är väl mer intresserade följare jag letar efter.

/Anonymos

alice.1235
9/21/16, 7:03 PM
#5

Vad heter du på instagram?;)

Corgitok
9/21/16, 7:06 PM
#6

^

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Anonymos
9/22/16, 4:48 PM
#7

Jag PMar dig #5 :) Skriver väldigt privata saker här, så därför vill jag inte lägga ut mitt konto på insta så öppet här, ifall någon jag känner är inne här och läser.

/Anonymos

Upp till toppen
Annons: