Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 820 ggr
Katarina97
9/26/16, 6:23 PM

Skjuter upp allt, irriterad på mig själv

Jag har seriösa problem med att ta tag i saker. 

Jag vill plugga och få bra betyg, har egentligen inte så mycket emot att plugga, men ändå gör jag det inte förrän eventuellt absolut sista sekunden (natten innan prov), eller så gör jag det inte alls. Har ändå helt okej betyg då jag som tur är har ganska lätt för skolan. Om det enda jag måste göra under en söndag är att duscha, så väntar jag med det hela dagen och gör det mitt i natten för att jag måste göra det innan skolan. Jag älskar att duscha men ändå skjuter jag på det. 

Jag älskar att ha gott om tid på morgonen då jag älskar att äta mycket och att sminka mig. Ändå består min morgon rutin varenda dag av 5 minuter då jag slänger på mig något och skippar både smink och frukost, och kommer de flesta dagarna ändå försent till skolan. 

Jag blir totalt galen på mig själv och vet inte ens själv varför jag gör det då jag bara mås jätte dåligt av det då jag alltid är stressad. Varje morgon tänker jag "Imorgon ska jag gå upp i tid och plugga på det jag behöver". Men det händer aldrig. Vad är det för fel på mig?? 

Förstår att ni tänker "Det är ju bara att göra det" Det är vad jag tänker hela tiden också, men det går bara inte. Behövde bara skriva av mig då jag är så otroligt irriterad på mig själv. Om någon har några tips så är jag väldigt tacksam!

Annons:
Sindri
9/26/16, 6:29 PM
#1

Googla på prokrastinering. Du är inte ensam. Jag tror på KBT, men det kan också finnas självterapi på nätet.

kae
9/27/16, 8:40 PM
#2

Du har bristande motivation. Motivera dig själv och klara av det.

Skogsvittra
9/29/16, 4:51 PM
#3

Vet preciiiis hur det är. En grej kan vara att skriva upp det du ska göra, och skriva vilken tid det ska vara klart, alternativt när du ska göra det så det blir som ett schema för dig själv.  Vakna 7. Upp på toa. Ät frukost 7.15. På med kläder o smink kl 7.35. Ut genom dörren 8.15. Plugga minst 15min innan kl 17. Duscha innan kl 18. Osv osv. Grejen med det är också att försöka hålla sig till de rutinerna och samma tider hela tiden. Så kryssar man bara av det efter hand. Funkar rätt bra på mig, iaf. Skitsvårt till en början men ja, mig har det hjälpt :)


Upp till toppen
Annons: