Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 683 ggr
[Heynibs]
10/1/16, 10:24 AM

(X)Min kompis vill ta livet av sig

Visste inte om man skulle ha ett x i ämnesraden eller ej,satt dit ett för säkerhets skull. min vän som jag har känr i ungefär ett år nu verkar inte må så bra.vi har varit väldigt nära varandra,speciellt första halvåret men sedan började det gå utför. De började med att hon började hänga mera med andra, verkade inte lika intresserad av att prata med mej.När hon sedan kom till våran stuga under en vecka på sommarlovet pratade hon mest men sina nya vänner och var på mobilen. Jag har inte det bästa självförtroendet och jag frågade om hon alls ville hänga med mig och att jag tyckte det var svårt att vara så nära vän med henne när hon verkade helt ointresserad av mig. efter det pratade vi inte med varandra på en månad,under den månaden så märkte jah hur hon blev tystare och tystare,hennes tvillingsyster sade till mej att hon var sur eller ledsen hela tiden och jag märkte att hon hade skärsår på sitt ben. pratade också lite med hennes nya vänner och de trodde också att hon skadade sig själv.Hon har också pratat ovanligt mycket om döden och självmord,och hon verkar verkligen deprimerad. vi har nu börjat prata lite igen och hon påstod att hon har mått bättre,men jag ser ju själv att det inte är så. hon får panikattacker varje vecka i skolan och säger knappt ett ord eller skrattar. Vad ska jag göra?? Jag försöker prata med henne men hon vill inte prata, försöker få henne att gå till kurator och hon säger att hon ska. Vad ska man göra liksom? Såhär kan vi inte ha det? Jag vill verkligen göra något för henne, men det är också svårt för hon e bara arg och sur hela tiden. jag kan inte bara sitta och se på medan hon förstör sig skälv och sitt liv.

Annons:
Hoseok
10/1/16, 10:36 AM
#1

Prata med en vuxen du litar på och säg att du är orolig för henne.

Linn Is The New
10/1/16, 2:00 PM
#2

Hon ropar på hjälp. Jag vet inte hur gamla ni är, men om ni går i skolan kan ni kontakta en lärare ni litar på som kan ta kontakt med hennes föräldrar. Har hon haft inblandning i socialen förut? Bup? Det kan vara så mycket som kan ligga bakom, av egna erfarenheter. Tjata inte på henne, det kan göra det värre och hon kan ta ut eran oro över sig själv istället. När jag var deprimerad och gjorde saker som kanske inte var så bra, och folk tjatade på mig och sa att det inte var bra mm så vart jag ännu värre och tog ut folkets oro över mig själv för att dämpa den lägsta självkänslan. Men det där med skärsåren på benen, kan mycket väl vara ett påbörjat självskadebeteende.  Ett tips är att inte prata om hennes mående med alla andra kompisar, speciellt inte om hennes skärsår för hon skäms redan säkert som det är. Du sa att hon hade börjat hänga med andra? Det kanske har hänt någonting hon inte vill berätta om, och gömmer det inom sig istället. Hon kanske skäms för mycket för att berätta, och tar ut det genom sig själv istället. Precis som jag gjorde. Hoppas ni löser detta, hejja er! ❤️😊

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: