Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 694 ggr
VilmaA
2016-10-02 14:10

Tips till volymlöst hår!!

Jag har i 3 år använt en volumemaster för att få volym på håret för jag har alltid tyckt att jag inte passar i de sättet mitt hår ligger längst huvudet annars. Jag har fina men många strån, så de är tjockt men inte speciellt mycket volym då. Men nu har jag tröttnat på att göra skiten varje morgon samt att aldrig kunna röra min hårbotten under dagarna. Så nu måste jag hitta andra sätt att få volym på håret.

Hur gör ni? Finns de någon magiprodukt där ute? Shampoo? Mousse?

Just nu använder jag Dermalogicals shampoo och Wellas volyme balsam, inte för att de hjälper till eftersom jag inte har balsam i hårbotten, men tanken som räknas. 🤔

Jag vet att de finns hår iFokus men jag vänder mig hellre till min egna åldersgrupp. 🙂

Annons:
leemland
2016-10-02 14:51
#1

Är håret jämnlångt? Annars kan du tex göra det uppklippt och detta skapar volym i håret🙂 

Satsa annars på ett volymshampoo. Balsam ska du liksom bara ha i topparna och inte ner i hårbotten.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

VilmaA
2016-10-02 18:14
#2

#1 

De är lite uppklippt men håller på att spara ut då de är ojämt klippt efter att ha haft en ''typisk emo'' frisyr med en annan bena än vad jag har ju. 🤪

leemland
2016-10-02 19:15
#3

#2 Okej 😛 Testa som sagt med ett volymshampoo och se vad det ger för effekt. Annars sägs det att stylingpowder ska va bra för volym (vad jag hört iaf) 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Linn Is The New
2016-10-02 21:35
#4

Och här sitter jag och klagar på att jag alltid har för mycket volym i håret. Du kan inte rådfråga en duktig frisör i någon salong?

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Surpan
2016-10-03 10:23
#5

Torrschampo! Jag gillar Batiste. Annars brukar hård hårspray funka. Vänd huvudet upp och ner, spraya och gnugga in det lite med fingrarna. Här gillar jag Syoss. :) Sen är vi vuxna inne på hår iFokus inte helt hopplösa ;)

/Surpan

Anonymos
2016-10-04 09:41
#6

Jag tycker om Aussies schampoo för volym. Det är bra och man får det luftigt :) Ett tips är att "våffla" håret under det översta håret längst upp på huvudet, då får du lite mer volym.

/Anonymos

Annons:
VilmaA
2016-10-05 14:49
#7

Tack för alla tips!! #6 Det är ju precis det jag sa att jag ville sluta med och därför sökte tips. ☺️

Flöffo
2016-10-05 15:15
#8

Om du sover i bulle/fläta/flätor kan du få mer volym på morgonen :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: