Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 467 ggr
MandaisPandis
10/12/16, 6:52 PM

Hur går man vidare?

HJÄÄÄLP! Jag har haft ett distans förhållande i 2,5 år, allting har funkat skit bra tills jag kände att jag behöver "hitta" mig själv och "testa" andra. mitt EX och jag pratar fortfarande som vänner och vi älskar fortfarande varandra och vi kanske hittar tillbaka till varandra en dag (vilket vi båda tror på) 

Men jag kan inte hitta "lugn" mitt allt har varit att skriva med honom, sitta på Skype med honom och ha koll på vad han gör hela tiden men nu när det har bara förkortats ner till en mindre mängd vet jag inte vad jag ska göra när vi inte pratar. Så snälla hjälp!

 Om jag inte gör något så börjar jag typ gråta och tänka på honom men jag vet att jag och vårat förhållande behöver det här. TIPS? vart hittar man fest? Vart hittar man ligg lätt? Hur skaffar man nya vänner?

Annons:
Äppelsnäckan
10/12/16, 7:04 PM
#1

På vilket sätt skulle du lösa ditt dåliga mående långsiktigt genom att "hitta ligg"?

Umgås med de vänner du har ofta och gärna ihop med deras vänner. På så sätt håller du dig sysselsatt och har dessutom chans att lära känna nya personer. Det finns sidor på internet där man kan få nya vänner, bara att googla. iFokus är ett exempel.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

[rumelle]
10/12/16, 7:09 PM
#2

Har svårt att förstå det där med att du vill ligga runt med andra om du fortfarande älskar honom. Älskar man en person så vill man ju vara med den och ingen annan?

MandaisPandis
10/12/16, 7:38 PM
#3

#1 #2 Lite anledningen till att jag gjorde slut va för att jag tänkte ofta på hur det skulle vara att ligga med någon annan och det va den största anledningen till att jag gjorde slut. Då han är den ända jag legat med så undrar man ju efter en tid hur det skulle vara med någon annan. jag har svårt i sociala sammanhang då jag har generaliserad social ångest.

[134643]
10/12/16, 7:44 PM
#4

#3 Jag har bara haft sex med min kille, och absolut kan jag fundera över hur det hade varit med någon annan, men jag älskar honom och skulle aldrig göra slut med honom bara för att stilla min nyfikenhet. Jag väljer lätt honom före sex med någon annan, och jag tror att du borde fråga dig själv varför du inte gör det.

[rumelle]
10/12/16, 7:45 PM
#5

#3 Jag har bara varit tillsammans med en och har ingen som helst önskan att prova hur det skulle vara med någon annan. Så jag har faktiskt lite svårt att förstå det tänket.

vendelay
10/12/16, 7:53 PM
#6

Jag är helt för att vara öppen med sin sexualitet och våga ta för sig, speciellt om en är kvinna, så det tar emot att skriva detta. Enligt din profil (eller vad det kallas) är du bara 16 år. Ta det lugnt, du har ju hela livet framför dig! 

"Tyvärr" håller jag med de andra. Jag har "bara" varit med min nuvarande pojkvän och även om jag självklart har funderat på någon annan någon gång (det är helt naturligt!) så skulle jag aldrig välja sex framför att vara med någon jag älskar.

Hur ska det hjälpa dig att komma över honom genom att ha sex med andra? 

Jag tror att du behöver mer tid för dig själv. Hitta någon hobby eller något. Du måste hur som helst kunna vara ensam och trivas med dig själv för att må bra i framtiden. För vänner kan du t.ex. volontärarbeta, använda forum som iFokus eller börja med ett fritidsintresse som en bokcirkel eller vad du nu är intresserad av. Lösningen på ditt problem är inte att ligga med andra.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: