Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1625 ggr
Sims3horzien
10/15/16, 8:29 AM

Svårt att vara vän med dem..

Hej! Jag började 6an nu. På min förra skola så fanns det bara upp till 5an så vi 04or fick byta skola. Mina 4 närmaste hamnade på samma skola, en privatskola som inte jag kom in på. Blev helt förkrossad. Började istället på en skola som 4 andra tjejer i min förra klass skulle gå på. De tjejerna var lixom 2 och 2. Jag hoppade in i en av dessa "gäng" och umgås med de. (två st tjejer) Aja i början var det bra men nu för tiden har vi tre börjat bråka. De två känner varandra superbra och de känner inte mig så mycket. Vi ses varje morgon och cyklar till skolan. Men nu när jag kommer typ 2 minuter försent när vi ska träffas så hotar de med att de va supernäsa på att cykla iväg utan mig. Sedan klagar de på att jag tex inte väntar på dem när vi ska låsa fast cyklarna och sedan gå upp i skolan. Då hotar de med att de inte kommer vänta på mig på morgonen osv. Igår pratade jag med min föredetta bästavän i 0an. (Det är en tjej från de andra gänget) Jag sa att jag kände mig utanför när de två tjejerna var så mot mig. På morgonen hade vi som vanligt cyklat till skolan. Jag hade cyklat lite snabbare och kommit över övergångstältet med trafikljus före dem. Jag ställde mig och väntade på dem. Då ser jag hur de ställer sig vid ett annat övergångsställe och ska ta en annan väg UTAN MIG. Jag cyklar snabbt till skolan och kommer dit före dem. Då sätter jag mig och pratar med den tjejen i det andra gänget. Jag sa att det blev lite 2 mot 1 på sistone. Hon sa att hon hade märkt det och frågade om jag ville vara med hennes vänner. (De tjejerna som jag aldrig gått i samma klass som innan) Jag har försökt vara lite med dem men jag lixom blir aldrig vän med dem? Jag sitter vid samma bord i matsalen som de andra tjejerna. De två tjejerna sätter sig alltid vid bordet brevis mig. När jag kommer dit säger de "välkommen till tönt bordet". De klagar på att de är så töntiga och att de inte har några vänner. Skulle bara vela ge de en bitchlap och säga att det får försöka skaffa vänner. De försöker inte ens. 

Förstår om detta blev superrörigt, och att tjejerna blandades ihop lite. Aja skriv isåfall om ni undrar något eller kan hjälpa mig. Ska jag skita i de 2 tjejerna och försöka få nya?

Annons:
Herveaux
10/15/16, 11:59 AM
#1

Det låter inte som att du och dom två tjejerna som du cyklar med till skolan riktigt har klickat.
Tjejerna som sätter sig vid bordet bredvid dig i matsalen verkar vara lite mer kontaktsökande och om du känner att det är bättre personkemi mellan dig och dom så kanske det kan vara grunden till ny vänskap?

Jag tycker inte du ska hänga med folk som inte vill släppa in dig i gruppen bara för att du inte ska vara ensam.
Försök att mingla runt och hitta andra som du klickar med och som vill lära känna dig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

kae
10/21/16, 1:25 PM
#2

Låter som att ni försöker irritera varandra. Jag skulle inte heller vänta på någon om de inte väntade på mig. Gör en överenskommelse som går ut på att ni väntar på varandra i mån av tid :)

Upp till toppen
Annons: