Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1173 ggr
tiger tok
10/22/16, 1:30 PM

Så himla kär!!

Det är så att jag är så himla kär, han är det ända som jag tänker på och till och med i sömnen tänker jag på honom! Dock är det minst fem andra tjejer som är kär i honom som han vet om, han vet ej att jag är kär i honom även om jag försöker ge lite hintar om det ;) Tror ni att han är intresserad av mig om jag ger lite exempel på vad han har gjort, dock har jag lite svårt att formulera mig ;) När hans kompis frågade om dem skulle sitta bredvid varandra på lektionen ( vi har dock bestämda platser på den lektionen och han sitter bredvid mig!!) så nickade han mot mig för att visa att det inte gick?! Eller gjorde han det bara för att vara snäll så att jag inte skulle behöva sitta själv, för på övriga lektioner när han sitter bredvid andra brukar det inte vara något konstigt med att flytta runt? Han brukar fråga mig om hjälp och jag frågar honom (innan sommaren så pratade vi knappt med varandra :D) Jag söker ögonkontakt med honom men det lyckas sällan? Hur ska jag få hans uppmärksamhet? Han pratar ibland med mig om sådana där vardagliga saker som, vilken lektion är det, vad är det för mat, vilken vecka är det prov osv osv? Så killar eller tjejer, om det är någon ni inte brukar prata med och sedan gör så här med, är ni intresserade då? Känns dock som att jag inte är tillräckligt bra för honom, dem andra tjejerna sminkar sig ju och har tajta urringade tröjor och det har inte jag? Kanske låter som att jag är ett litet barn som precis blivit kär för första gången, men så är inte fallet ;) Tacksam för svar och tips från alla :D

Annons:
Anonym783
11/11/16, 3:06 PM
#1

Ja, jag skulle ju säga att han åtminstone skulle kunna blir en kompis, men har du något mer exempel? nej är han kär i dig tycker han om dig för den du är.

Hakuna Matata.

Linn Is The New
11/11/16, 6:11 PM
#2

Pratar ni på sociala medier kan du ju ta första steget och texta honom och bjuda ut honom eller bara kanske fråga om ni ska hitta på något. För att vara ärlig, så betyder det inte att han är kär i dig för att han sätter sig vid dig på lektionen. Vet ett flertal killar som gör samma sak med mig, men dom vill bara få lite nya kompisar och kanske lära känna lite nya människor. Kanske är bra att du inte är som andra tjejerna, att du är naturlig. Om han nu är kär så kanske det är pga det. Om du har Snapchat, Facebook eller någon annan social media kan du väl ge en lapp med ditt namn på till honom. Sen tar du det långsamt och inte för fort med frågorna som "är du kär i mig" eller liknande, kan skrämma iväg honom. Tro mig, haha jag har nog skrämt iväg ett par killar.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Sajmen
11/13/16, 3:59 PM
#3

1. om han är en vettig pojke så kommer han inte välja någon baserat på hur många kilo smink de har i ansiktet och hur självrespekt-löst de klär sig. Så de borde du inte oroa dig om, bara fortsätt vara dig själv, det är det bästa :)

2. Gå långsamt framåt. Prata med honom, först bara på skolan, försök ta reda på om ni har några gemensamma intressen, eller läs på om ett utav hans. Sedan när det känns bra, som att ni iaf är lite utav vänner, fråga om han vill göra något under helgen :D Men gå inte för fort fram då, utom var bara dig själv, hans vän. 

3. Visa att du bryr dig om honom. Att du är en vän som inte skvallrar, att du inte dömer honom.

Hoppas att något hjälper :3

tiger tok
11/13/16, 6:16 PM
#4

Just det, den här tråden ja! Har lagt till honom på snapchat, skickar ibland till honom men önskar att han skulle svara lite oftare.. Vi sitter dock inte bredvid varandra längre, men när vi satt bredvid varandra så flyttade han aldrig till någon annan plats, men nu sitter han bredvid en annan och då flyttar han runt ofta! Vi har skåpen bredvid varandra, och ibland när jag hämtar grejer i mitt skåp så åker dörren till hans dörr igen så han bara har en liten springa, men han puttar inte upp sitt skåp utan krånglar sig i den lilla springan, ser lite omständigt ut? Detta har hänt två gånger! Han spelar tennis, men jag är jätte dålig på tennis 🎾 Har sätt att han kollar åt mitt håll, dock svårt att avgöra om han kollar på mig? Om jag möter hans blick då så vänder han väldigt snabbt på huvudet! När han var sjuk under två dagar så ville helt plötsligt en kille som är ganska populär i vår klass helt plötsligt sitta med mig? När en annan påpekade att han satt på fel plats så suckade han? Detta skedde under två dagar? Är dock inte intresserad av honom! Även en annan kille har satt sig bredvid mig? Sånt gjorde dem aldrig innan?

Anonym783
11/13/16, 6:26 PM
#5

Tror faktiskt att han kan vara lite förtjust i dig 😏

Hakuna Matata.

tiger tok
11/13/16, 8:05 PM
#6

Åå vad glad jag blir, så det inte bara är jag som inbillar mig! 😊

Annons:
tiger tok
11/14/16, 1:31 PM
#7

Idag på NOn satt han vid bordet framför mig och jag såg att han kollade åt mitt håll men utan att jag kollade åt hans och sedan kollade han åt ett annat håll och så gjorde han så några gånger? Han lånade en stol från vårat bord och sedan när han ställde tillbaka den tyckte jag mig se att han "log" mot mig? På sin instagram för ca två veckor sedan har han kommenterat att andra är snygga, kan det ändras så snabbt? Hoppas alla har en bra dag i varje fall!

Upp till toppen
Annons: