Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 866 ggr
Smillaaa00
10/24/16, 6:40 PM

Bokanalys

Någon som är bra på bokanalyser? Håller på att skriva en i skolan, läser svenska2 och hade behövt lite tips och hjälp. Eller om någon läst boken "förr eller senare exploderar jag" som kommer ihåg lite vad den handlar om? :)

Annons:
ljungensjenka
10/24/16, 7:50 PM
#1

Kanske inte är absolut bäst på bokanalyser även om jag också snart ska skriva en (också svenska 2!) hehe men kommer definitivt igår boken så vad är det du behöver hjälp med? :)

Smillaaa00
10/26/16, 10:39 AM
#2

#1 skulle du kunna sammanfatta boken lite enkelt? Vad som hände och om det uppkom något problem hur det löstes? Och hur du tycker att författaren skriver? :)

vendelay
10/26/16, 2:19 PM
#3

Ett annat förslag skulle vara att TS skriver en sammanfattning av det som nämns i #2 och ljungersjenka kan säga om det stämmer överens med hens uppfattning av boken. Annars är det nog lätt hänt att det verkar som att du låter någon annan göra läxan åt dig 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smillaaa00
10/26/16, 4:35 PM
#4

Nej, bevöver bara fräscha upp minnet då jag ska skriva bokanalysen imorgon och kommer inte ihåg så mycket från bonen

ljungensjenka
10/26/16, 9:35 PM
#6

Sökte lite snabbt på sammanfattning och hittade denna http://www.svd.se/karlek-under-utmatt-tid vilket är ungefär så som jag nog också skulle beskrivit :)

Annons:
Smillaaa00
10/27/16, 5:20 PM
#7

Tack:)

Upp till toppen
Annons: