Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1478 ggr
Omi
2016-10-26 23:35

Varför inte självmord (x)

Varför ska man leva om man bara har 1 katt och 1 ponny döda föräldrar, och ingen som tar en på allvar eller respekterar en ?

Annons:
amandatherese
2016-10-26 23:46
#1

Livet har bara börjat och det finns mängder med roliga saker att uppleva, har du någon vuxen du kan prata med? (en kurator, skolsköterska, lärare eller någon annan som du kan berätta hur du känner för)

_Fisken
2016-10-26 23:47
#2

Du ska leva vidare för dina föräldrar vill det o vi andra också. Du kommer också å få dina fina dagar.

Omi
2016-10-26 23:49
#3

Nej för jag har provat prata med kurator och lärare + bris men ingen av dom värkar ju ta en på allvar och puttar undan en som ett litet sidoprojekt

Temmy
2016-10-27 00:53
#4

Rekommenderar att du kontaktar BUP (barn- och ungdomspsykiatri) istället eftersom du redan testat med kurator och bris, de har bättre resurser för att kunna hjälpa dig där.

Linn Is The New
2016-10-27 14:31
#5

Av egna erfarenheter är Bris värdelösa, tyvärr. Bättre att du kontaktar BUP istället, precis som dom ovan säger. Ditt liv har precis börjat och du skulle gå miste om så mycket fantastiska saker om du tog självmord. Det finns alltid ljus i tunneln, även fast det tar tid att se det.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Anonym783
2016-10-27 23:30
#6

Läste ett citat en gång, det gick såhär ungefär To end your life doesn't make the pain go away It just passes it on to someone else Så snälla kämpa på ❤️❤️❤️

Hakuna Matata.

Annons:
ipopuma
2016-10-28 10:01
#7

Håll ut till nästa epok i ditt liv. Så jag tänker/tänkte . Och det var det som fick mig i högstadiet att röra mig framåt. Så säger samma sak till dig då det hjälpte mig att se framåt. 

Går du på grundskola eller gymnasium? Tänk efter det. Gör upp en plan och tänk på vad du ska göra efter den här epoken. Sätt upp ett mål/dröm (kan vara ett mål om 1 vecka till 10 år) 

Kontakta BUP, skriv ned allt du tänker på ett papper. Då får du mer grepp på det. Både på en mindre bra dag och en mer bra dag.

[antibiotika]
2016-10-28 18:18
#8

Jag förstår hur du känner om du vill prata kan du meddela mig.

Honestyisdead
2016-10-29 13:11
#9

Varför?  En anledning är ju djuren. Du har valt att skaffa dom och måste därför ta ditt ansvar som djurägare.  Dom är beroende av dig.

Linn Is The New
2016-10-29 16:15
#10

Om du inte vill ha något med människor att göra eller känner att dom inte ger tillräckligt med stöd, så har du världens bästa kompisar ändå. Dina djur. När jag mådde som sämst så fanns alltid min häst där för mig, det spelade ingen roll hur förbannad jag var eller hur mycket jag svor eftersom hästen inte dömde mig. Sätt upp mål med din ponny och dina djur, det kan hjälpa.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: