Annons:
Etikettövrigt
Läst 1463 ggr
BambisRegnbåge
2016-10-28 16:51

Smeknamn?

Hej! Bara en fråga, har ni några smeknamn, och om ni har det vad kallas ni? :)

Brukar kallas Bambi av mina vänner :)

Annons:
Mysan_
2016-10-28 17:40
#1

Blir kallad Malala av några i klassen som vill retas, dom tycker att jag ser ut som Malala Yousafzai, men jag tar det som en komplimang, den kvinnan är ju så vacker, modig och obeskrivligt underbar. 🙂 Sedan blir jag kallad "kalb" ibland av några arabiska vänner också på skoj, kalb betyder hund på arabiska 😃

Gladasvampen
2016-10-28 20:02
#2

Jag hittade på en förkortning på mitt namn, sedan när jag bytte skola presenterade jag mig själv med mitt smeknamn och sedan dessa kallar de flesta mig för mitt smeknamn :)

[Charlotte Kittenheart]
2016-10-29 13:38
#3

Av mina internetkompisar kallas jag Challe men av mina närmaste irl-kompisar kallas jag för Mullmull 😃

Linn Is The New
2016-10-29 17:18
#4

Har en lista: 

Valle

Valentina

Jack (titanic Jack, den historien är lång)

Gurkan

Linnsan

Dessa är jag mest van att höra.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Whippet
2016-11-03 23:45
#5

Vill ha men har inget tyvärr D:

I'm out Vilar huvudet i handen

rebelred
2016-11-04 11:23
#6

Thindris (bara av mamma men hatar det) 

Dr.Thindre (som Dr. Dre) som mina bästa vänner kom på en gång när jag var ledsen tror jag, och som fastnade haha.

Kvartsgris, jag är kvartsfinsk men en gång när jag skrattade så råkade jag göra ett typ snarkljud (som en gris eller så), och då tyckte hon det var hysteriskt roligt och kallar mig det nu. Fick t.o.m ett grattiskort med en gris på när jag fyllde år några år sedan hahahah

Annons:
Flöffo
2016-11-04 13:19
#7

Veta i olika böjningar av släkt och familj, min lillebror säger det på ett jättegulligt sätt men det går inte att skriva uttalet med svenska bokstäver utan att det låter fel. Vio och Violet är också ganska vanligt, Lila har jag blivit kallad av min biologilärare. Jag har haft fler men de används inte så mycket :)

//Flöffo

JuliaMG
2016-11-04 13:29
#8

Min moster, morbror och min mamma kallar mig för Julis. Min lillasyster säger Ja-Ja, för innan hon lärde sig tala ordentligt kunde hon inte säga Julia, så hon sa Ja-Ja istället. Min engelska vän säger Jewel ibland och min amerikanska vän säger Lia (låter mer som om han säger Leah, men gillar det smeknamnen iaf, Leah är ett fint namn!). Har blivit kallar Jullan och Jullebulle ett antal gånger när jag var yngre, men det växte jag ifrån.

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Corgitok
2016-11-04 19:40
#9

Kakan är nog mitt vanligaste smeknamn. Har haft tiotals, men då till och med smeknamnet kakan tyvärr långsamt börjar försvinna är de andra smeknamnen döda :(

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Carpathia
2016-11-05 02:13
#10

Alwaaaa (sörmländsk dialekt) blir jag kallad av min mentor. Alvis, ytterligare ett mycket kreativt namn, detta använder mina närmsta vänner. Jojo, en kortform av mitt spelnick Josefine, kallas av internetvänner från detta spel. Fritz/Friskus, även detta ett namn jag använder på nätet. Sam, ett relativt nytt namn som folk kallar mig eftersom min hund heter det. Paragon/Paragonzai, efter min DevintArt. Alvaaaaa, uttalas med ljus barnröst, vilket är vad jag kallas av min lillebror. Bobba boo, något pappa kallar mig. Höna pöna, något mamma kallar mig. Lunatic, vilket är från mitt "italienska" namn Luna, eftersom släkten tycker det är jobbigt att säga Alva. Luca, ytterligare en form på namnet, som mina tyska farföräldrar nämner mig vid. Jag har nog rekordet med smeknamn än så länge.

Upp till toppen
Annons: