Annons:
Etikettövrigt
Läst 951 ggr
Mysan_
2016-10-28 21:22

Korkade saker ni sagt

Hej!

Det har funnits fler såna trådar men jag har inte hittat någon som är aktiv just nu, så jag valde att starta en ny nu. Här kan ni dela med er av alla korkade saker ni/era vänner gjort/sagt. Jag tänkte också dela med mig av allt jag kan komma på nu, även trots mitt svarta hår har jag lite för många blonda stunder…

Händelse 1
Kompis: Alltså… förlåt, jag brukar inte vara så taskig mot nära människor.
Jag: Men vi är ju inte nära… Du är ju i *stad* just nu och jag är hemma, det skiljer flera mil.
Kompis: …
Jag: Jaha du menade så…

Händelse 2
Jag: Nu har min telefon spruckit också…
Kompis: Oj, visa!
Jag: *skickar en screenshot*
Kompis: …

Händelse 3
Detta hände för bara några dagar sedan, jag skulle gå och hämta något i mitt skåp, min dator tror jag, och jag trodde dörren ut ur klassrummet var öppen, och så bara springer jag rätt in i dörren och folk kollar. Då skyndar jag mig att öppna dörren, men det funkar inte hur mycket jag än försöker, för inte fattar ju jag att jag öppnar dörren åt fel håll, men efter ett tag inser jag det och går därifrån. Sedan hör jag hur folk skrattar inifrån rummet jag just lämnade. Folk måste ju tro att jag är helt borta med vinden 🤐

Kommer säkert på fler senare för jag är ju ruskigt pinsam ibland 😮

Annons:
Hoseok
2016-10-30 07:46
#1

Jag har under de senaste åren inte sagt särskilt "korkade" saker (i alla fall som nykter och som jag kommer ihåg) eftersom jag lärt mig att tänka innan jag uttalar mig. Men självklart sa jag väl konstigheter som barn, haha.

Tänker på när min brors tjej fick göra abort och jag hörde min mamma snacka om det. Jag trodde abort betydde adoptera. Så var jag i en klädesbutik med min mamma och mormor, och mormor skämtade om att hon hoppades på att min bror ska få barn snart. 
Då säger jag: "Men han har ju redan fått barn, de har aborterat". 

🤓

Majaa12
2016-11-02 00:39
#2

För några år sen på en so-lektion läste vi om religion. Läraren sa till mig att läsa högt ur boken och det gjorde jag. Det handlade om någon som skulle sätta sig under ett fikonträd och vänta typ. Jag börjar läsa " ***** satt under baconträdet och väntade" Alla började skratta och jag kunde inte förstå varför, det stod ju baconträd! Eller… ja, fikonträd OskyldigNörd

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

JuliaMG
2016-11-02 15:39
#3

Så här gick konversationen och min tankegång igår som fick min äldre kusin att nästan dö av skratt och min mamma att ge mig en väldigt underlig blick: Mamma: "Julia, går du ut med (hunden) Milly?" *Tänker att jag kan gå in på affären i samma veva som jag går ut med Milly* Jag: "Mamma, har vi choklad?" Jag ville bara ha choklad, tänkte ju inte på hur dumt det lät… :P

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Upp till toppen
Annons: