Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 951 ggr
missMoa
2016-11-02 01:53

Skär sig

Hej. Min bästa kompis skär sig och jag vet inte vad jag ska göra. Vad kan jag ens göra? Som jag har uppfattat det så är det hennes pappas fel då han inte är snäll mot henne. Vad ska jag göra mår dåligt av att inte kunna göra nått för henne:( vet ej vilken grupp detta inlägg passar i

Annons:
Skorpion76
2016-11-02 06:27
#1

Det där är verkligen riktigt svårt, men finns det någon vuxen på skolan som du känner att du litar på? Prata i så fall med den personen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RobinEH
2016-11-02 06:38
#2

Ge henne något att må bra över. En god vän. Ge henne stöd och försök att inte döma henne. Jag vet inte hur gammal du är, men kanske kan du försöka intala henne att kontakta dig när hon känner att hon behöver skada sig själv så att ni kan prata som ett sätt att avleda.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Honestyisdead
2016-11-02 14:39
#3

Prata med tex din klassföreståndare, skolsyster eller kuratorn på skolan. Det är viktigt att någon vuxen får veta så din kompis kan få hjälp.

kae
2016-11-02 15:52
#4

Be henne ta kontakt med kuratorn som ev. kan remittera till BUP. Det är inte ditt ansvar att se till så hon slutar självskada.

[BeataJ]
2016-11-06 23:34
#5

Det bästa är om hon får kontakt med en kurator eller liknande, men om du vill göra något för henne, försök att göra saker med henne som hon tycker är kul, försök få henne att glömma pappan.

Upp till toppen
Annons: