Annons:
Etikettfamiljen
Läst 928 ggr
liten02
2016-11-07 17:37

Mamma blir mobbad!

Hej jag är en 14 årig flicka som har det ganska jobbigt vid min mammas. Jag anser att hon blir mobbad av min styvpappa han säger saker som ingen mäniska bore få höra. Hon mår jätte dåligt av det och säger att vi måste göra saker så att han inte ska bli sur. Hur ska jag göra vill bara att det ska sluta.

Annons:
Åsa S
2016-11-07 17:43
#1

Det är psykisk misshandel han sysslar med bäst är väl att flytta ifrån honom, i ett normalt förhållande behandlar man inte varandra dåligt utan tvärtom och man måste inte gå på tå och göra saker för att undvika att nån flippar ur. Fast det är ofta svårt för många vuxna att förstå när man måste gå, man blir beroende av varann i ett förhållande och många bor kvar ihop med nån som de inte borde bo ihop med för att de är rädda klara sig på egen hand eller inte hittar nån annanstans att bo. Det är dock inte ditt jobb att göra nått alls det är din mammas. Det du kan göra är att prata med skolpsykolog/kurator/lärare eller nån vuxen du litar på och kan prata med. +Det finns BRIS som du kan ringa.

Pysslan
2016-11-07 17:59
#2

Hej Liten,

Det låter som att din mamma hamnat i ett dåligt förhållande. Tyvärr måste hon själv förstå det för att kunna ta sig därifrån.

Det du kan göra för dig själv och för din mamma är att kontakta någon annan vuxen som du litar på, din riktiga pappa, moster eller morbror, mor- eller farföräldrar. Någon som kan hjälpa både dig och din mamma att komma ifrån den här destruktiva relationen.

Du kan också, som Åsa skriver här ovan, kontakta BRIS de har tystnadsplikt och stor erfarenhet av den här typen av situationer.

Var rädd om dig och lycka till!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Upp till toppen
Annons: