Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 965 ggr
Kaninhoppare
2016-11-07 17:47

Obehaglig gubbe

Idag började jag praktisera i mataffär, vilket var väldigt roligt till en början. Men efter ungefär en timme dyker en storvuxen, rätt sliskig gubbe upp och börjar fråga mig om jag är "tidsanställd" och vill upprepade gånger veta vad klockan är. Får mig att visa mobilen eftersom att han tror att jag ljuger. Efter att han frågat ut mig om tiden säger han följande "det är viktigt att ha koll på tiden, för ibland kan idioter göra hemska saker om någon är på fel plats vid fel tidpunkt." Jag förstod först inte vad han menade, men i efterhand känns det som att han hotade mig. 

Han försvinner och dyker upp igen 5 min senare. Han börjar fråga om vart jag bor, om jag går i skolan och börjar blir närgången, lutar sig mot mig. När han väl gick var jag jätteskakis. Butiken är ganska stor och under hela tillfället kunde jag inte se varken kund eller personal någonstans. 

Han var väldigt noga med vad klockan var och ville veta om jag jobbade fasta tider…lät som att han tänkte komma tillbaka en annan dag. Tror ni jag behöver vara orolig? Hur ska man bete sig om han blir närgången? Försökte gå undan, men han kom ju bara tillbaka. :/

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
Aleya
2016-11-07 17:53
#1

Lämna inte ut några uppgifter och fråga någon annan i personalen om dom upplevt samma.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

-Aida-
2016-11-07 18:03
#2

Säg till din arbetsplats att du upplevde detta och du behöver aldrig visa något eller berätta något för nån.
Du ska stå på dig när de blir obehagligt, ingen har rätt att tränga sig på dig hur som helst, om någon skulle fortsätta tränga sig på är det bara att säga att du jobbar faktiskt och sen är de bara att gå iväg.
Skulle detta hända utomhus på allmän plats är de bara att säga att du är upptagen och sen bara gå iväg, du behöver aldrig säga vad du är upptagen med, de har ingen annan med att göra.
Känner du att din säkerhet är hotad så ta dig ur situationen direkt.

[Tilde]
2016-11-07 21:55
#3

Säg till chefen så kan de kolla på övervakningskameror och se vem mannen är så han kan få en varning eller eventuellt bli bannad från affären nästa gång. Sen kan de tillkalla polis om det händer igen också. Absolut inte ok på något sätt!

kae
2016-11-09 23:26
#4

Jävla äckel, gå därifrån direkt och rapportera detta till din handledare och någon anhörig om något mot förmodan skulle inträffa. Vill inte skrämma upp dig, men tänker om han t.ex väntar utanför butiken för att undvika att fastna på kameror. Sjuka människor finns det gott om och tyvärr måste man vara försiktig.

Upp till toppen
Annons: