Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 1292 ggr
hamstertokiglisa
11/14/16, 11:22 PM

Orolig över kompis

Min 15-åriga kompis dricker mängder med alkohol i vardagen, har börjat ta droger, snattar dagligen och ligger med 35-åringar. Är det dags att ta kontakt med hennes föräldrar innan det slutar ännu värre? Eller är det värt att ta riskera som att hon börjar hata mig eller kanske mår ännu sämre och därmed tar sitt liv?

Annons:
Sindri
11/14/16, 11:36 PM
#1

Prata med skolsyster. Hon kan säkert på ett fint sätt ta kontakt med henne eller hennes föräldrar och få det att se ut som om en lärare oroat sig eller nåt sånt.

Det är fint att du bryr dig och hon borde vara tacksam, men just nu funkar hon antagligen inte så, så det är klokt att du ligger lågt.

vendelay
11/15/16, 1:18 AM
#2

Jättebra förslag från Sindri! Prata med en vuxen som har insyn i hennes vardag och låt dem hjälpa henne. Det är inte ditt ansvar och detta är en mycket allvarlig grej. Hon behöver absolut få hjälp men det är bättre att vuxna hanterar det.

Senare i livet kommer hon förstå varför du berättade för dem, och hon kommer förstå att du räddade hennes liv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

iskogen
11/15/16, 1:26 PM
#3

Vad du än gör så berätta för någon vuxen som gör slut på detta! Lova mig det. Din kompis är inne i en totalt destruktiv livsstil och hon måste ha hjälp omedelbart. Berätta för kuratorn, en lärare, en förälder, vilket som helst bara det blir en förändring för henne!

Upp till toppen
Annons: