Annons:
Etikettövrigt
Läst 707 ggr
[ylva.f]
2016-11-19 17:24

Orolig

Jag har lidit av många besvär nu under den senaste tiden, vilket gör att jag hela tiden går runt och oroar mig.  För det första har jag ett biljud i hjärtat som ska gå och kollas upp, jag har domningar i armarna, vilket kan bero på att jag har väldigt spända axlar, rygg och nacke eller eventuellt pga hjärtat. Jag har också ett ställe i ryggen som gör lite extra ont, antar att det är någon sträckning eller överansträngning eller så. Nu har jag också blivit ljudkäsnlig och får lätt tinnitus. Kan det ha att göra med spända ryggmuskler också? Äter också järntabletter och har lågt hemoglobin.  Är rädd att det här har någon bakomliggande faktor, stress, oro kanske? Har oroat mej de senaste två veckorna kanske, men nu de senaste dagarna ha det blivit värre. Funderar på det här 24/7 och skrämmer upp mej i onödan. Kan oro leda till tinnitus? Har också hört att långvarig stress kan orsaka tinnitus, men jag är bara 15 år och går första året i gymnasiet.

Annons:
[ylva.f]
2016-11-19 18:38
#1

det är inte bara de att jag behöver hjälp med vad jag ska gör åt de elr vad det kan vara, behöver också hjälp med att styra tankarna till nåt annat. Har svårt att tänka på nåt annat och längtar typ till att jag ska sova och gå till skolan då ja slipper tänka på det så mycket då.

1000
2016-11-22 18:08
#2

inget av det är troligen farligt men det låter jättejobbigt att gå runt och oroa sig. be dina föräldrar att boka en tid på vårdcentralen och då kan du ta upp alla dessa saker och även nämna att du oroar dig mycket över det! om det är så att du får en tid om lång tid för att det är kö på vc kan du gå och prata med din skolsyster så länge och bli stöttad. kram

Upp till toppen
Annons: