Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 583 ggr
ipopuma
2016-11-22 18:16

stökigt klassrum - trött

jag har en stökig klass. jag kan nt hantera detta o blir supertrött och får ibland panikkänslor i klassrummet av allt stök. Jag blir så trött i huvudet, som jag är överkokt o orkar inget hemma. Tappar hund , läxor o hussysslor. O träna blir inte bättre är som tröttheten tynger ned hela mig. Vad ska jag göra?

Annons:
JoannaLi
2016-11-22 18:28
#1

Jag skulle söka hjälp! Du ska få din skoltid precis som du behöver den. 

Börja hos skolsyster, skulle jag säga, de vet vars de ska skicka dig :) 

🤗

Anonymos
2016-11-22 18:47
#2

Jag, som lärarstudent, skulle vilja tipsa dig om att kontakta läraren i första hand. Det är lärarens ansvar att få ordning i klassrummet. Berätta hur du mår och att du skulle vilja ha bättre studiero i klassrummet. 

Du kan också, precis som #1 har tipsat om, gå till skolsyster och prata av dig.

/Anonymos

[134643]
2016-11-22 18:54
#3

Jag tycker att du ska prata med din lärare, du kanske har möjlighet att sitta någon annanstans att jobba?

ipopuma
2016-11-22 20:53
#4

kontaktat lärare o har kontakted psykolog. Men vet att problemet kommer ta sin tid att lösa o att klassen inte kommer bli bättre (i alla fall på ett bra tag). Går undan så mkt som möjligt men är också väldigt omständigt om man behöver hjälp :/ Så skulle behöva såna quick fixes :S Vet nt annars hur jag ska klara av skolan :/.

Sindri
2016-11-22 23:15
#5

Hur pass självständig är du i dina studier? Skulle du klara av disciplinmässigt att studera hemma och få hjälp av lärare ibland?
Kan du sitta i  något grupprum i anslutning till klassrummet?
Jag vet elever som tagit med stora hörlurar och musik, det skärmar dels av stöket, och många med koncentrationssvårigheter kan också koncentrera sig bättre med musik.
Tråkigt att du skall få vänta på hjälp. Läraren borde vara glad åt någon som vill plugga och inte stöka.

Du kan stöta på både skolan och psykolog ideligen. Tyvärr måste man vara väldigt stark och envis om man skall få hjälp i det här landet.
Men tänk på att du slåss för det viktigaste du har - dig själv!

ipopuma
2016-11-23 12:42
#6

#5 Tack för tipsen. Tyvärr har vi nt grupprum så när jag kan o får sitter jag gärna utanför. Läraren kommer ut ibland o checkar av. Vill dock vara med på genomgågnarna o känner att jag behöver hjälp särskilt med matten o fysiken. Vet nt annars hur o vad jag ska göra :/ Vet nt heller hur o vad jag ska trycka på med extra hjälp. Hade relativt bra betyg förra läsåret o ligger nt på gränsen på F i ngt ämne. Blir så mesig när jag säger ufrån. Har dock världens bästa mentor. Hon har tagit upp det. Kanske skulle kunna prata med kuraton men vet nt vad der skulle ge? Min psyk är bra o lyssnar o tror vi kommer jobba på detta. Men det kommer ju ta sin tid särskilt när det bara blir 1 gång i veckan besök eller ngt. Tack för all hjälp gais

Annons:
vendelay
2016-11-23 21:17
#7

Detta gör mig så ledsen, det är helt galet att de som inte bryr sig ska få sabba för de som bryr sig. Det var likadant när jag gick i skolan, elever skrek och kastade saker och spelade hög musik och allt. Vad sjutton ska lärarna kunna göra åt det egentligen? De kan ju inte ens slänga ut dem eftersom de inte får råka ta för hårt i armen, och jag har aldrig varit med om en stökig elev som går ut självmant.

Men det är ju så att du har rätt till undervisningen oavsett vad som händer i klassrummet. Du skulle exempelvis kunna tipsa läraren om att spela in sina genomgångar (inte i klassrummet då, utan tidigare) och lägga ut på skolans plattform eller skicka via mail. Eller om läraren kan skriva ner sin genomgång och lägga ut / skicka ut. 

Du ska inte drabbas för att resten av ungarna beter sig som skit.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: