Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1037 ggr
[BeataJ]
2016-11-23 16:00

Jag orkar inte mer!!! (x)

Nej!!!! Mitt liv e bara kaos. Jag har en ätstörning, jag är depprimerad, jag är transsexuell men ingen fattar det, jag skadar mig själv, och dessutom är det jobbigt i skolan. Jag är 12 år. Mina kompisar och lärare har börjat mörka att jag beter mig konstigt, och att jag har märken på ena armen efter att jag skurit mig. Idag frågade min lärare mig om jag skadade mig själv! Jag svarade nej och hittade på en lögn om att jag rivit mig. Men det här håller inte! Folk fattar! Och jag vill inte göra någon orolig. Jag har inte vågat titta på den läraren resten av dagen! Snälla vad ska jag göra??!!! Jag har ljugit om mig själv för alla i 2 år nu, och ingen kan ta mig på allvar längre. Alla ser mig som knäpp, eller tror att jag bara skojar hela tiden!!! Jag önskar bara jag vore död, men det skulle inte heller funka! Jag orkar bara int mer!!!!!

Annons:
1000
2016-11-23 16:28
#1

Hej! Jag är 17, transperson och har lite erfarenheter av psykisk ohälsa (är själv deprimerad). Om du vill kan du få  prata med mig? Jag kan ge dig lite råd

1000
2016-11-23 16:36
#2

se PM

Aleya
2016-11-23 16:49
#3

Prata med skolsyster ts. Det är en början. Så du kan lätta på ångan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[BeataJ]
2016-11-23 16:56
#4

Jag vågar inte prata med någon som ens vet vem jag är, eller som skulle kunna kontakta någonjag känner. Jag vill helst försöka bli frisk på egen hand…

Sindri
2016-11-23 17:03
#5

Sannolikheten att du kan bli av med både ätstörning och depression själv är ganska liten. Du behöver hjälp utifrån och det kommer ändå att krävas mycket av dig.

Sedan behöver du hjälp att boosta dig själv. Du skall inte skämmas för något eller vem du är. Var stolt, var dig själv, var kaxig. Om inte ens du själv kan acceptera vem du är, hur skall du då få andra att göra det?

Kanske kan de här filmerna ge dig hopp och mod. Du är inte ensam - du är inte konstig.

https://www.youtube.com/results?search_query=child+transgender

Upp till toppen
Annons: