Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1946 ggr
Hejj11
2016-11-26 12:09

Är det fel av mig att ha string?

Hej Jag är en tjej på 14 år, 15 om ett halvår som köpte ett par stringtrosor för ett tag sedan. Har hållit de gömda tills nu när jag insåg att jag av misstag råkat lägga de i tvätten och mamma har tagit tvätt korgen. Det är inga riktiga string fast de kallas det, utan mer spets och sedan känns de som mina vanliga trosor som mamma godkänt (de liknar lite halvstring men eftersom det inte stod det godkände hon de). Alltså de går upp lite men inte ända upp. Jag har inga spets eller string sedan innan. Jag köpte dem av nyfikenhet och för att man ser troskanten när jag har tajt kjol, träningleggings eller tajta jeans. Var det fel av mig? Vad ska jag säga om mamma inte godkänner de? Borde inte jag få välja vad jag använder för trosor själv eller?

Annons:
Honestyisdead
2016-11-26 12:16
#1

Varför skulle din mamma bry sig om vad du har för underkläder?

Fridaaaa
2016-11-26 12:47
#2

Upp till dig om du vill ha string eller ej? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hoseok
2016-11-26 15:17
#3

Förstår inte alls varför ens mamma skulle ha rätt att bry sig om vad man har för underkläder när man är 14 år.

Ominous
2016-11-26 16:15
#4

Din mamma ska inte "godkänna" dina underkläder. Upp till dig vad du ska ha för trosor när du köper de själv för dina pengar. :)

Sen kan självklart din mamma ta dem ifrån dig om hon skulle vilja, men det är enligt mig fel gjort. 

Jag hade också stringtrosor när jag var 14år, jag tyckte det var bekvämt och lite spännande att prova något nytt och "vuxet". När man är 14år ska man prova lite nya saker, testa att sminka sig, börja bry sig mer om sina kläder, osv. Det är helt normalt!

I wish I could write as mysterious as a cat

Linn Is The New
2016-11-26 16:29
#5

Jag är 15 och har string ibland, dels för att jag har mycket tajta byxor och jag tycker det ser bäst ut. Dock inte sådana som verkligen går in i röven, utan lite bredare.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

iskogen
2016-11-26 16:46
#6

Förstår hur du känner. Men det är din sak att bestämma det.

Annons:
Hejj11
2016-11-26 22:18
#7

Hon kanske helt enkelt tycker att det är olämpligt och sänder ut fel signaler vilket jag inte gör. Inte vågat se henne i ögonen än så länge för vill inte att hon ska kommentera nåt eller beslagta de.

[Tilde]
2016-11-26 22:23
#8

Jag köpte min första stringtrosa när jag var 12 och berättade då för mamma att jag skulle köpa dem bara så hon visste. Jag får ju ha på mig vilka underkläder jag vill så även om hon inte gillar dem så var hon ju tvungen att acceptera det. Det är dina pengar/din ägodel så hon kan ju inte ta trosorna ifrån dig.  👍

Fridaaaa
2016-11-27 09:20
#9

#7 Man ser ändå inte trosorna under byxorna.
Och string sänder inte ut "fel signaler" mer än någon annan trosa.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
2016-11-27 09:27
#10

Jag tycker som alla andra i den hör tråden, det är helt upp till dig vad du ska ha för underkläder. Jag är också 14 år, och använder bara string förutom när jag har mens. Tycker det är skönast och man slipper troskanten på byxorna.

Zingo ;D

[Devya]
2016-11-27 16:07
#11

Jag ser inga problem med att du använder strings eller vad du nu vill ha för underkläder på dig.

Jag fick använda strings då jag var 13 eller det var först då jag blev intresserad och jag fick en massa snygga trosor av både mamma och min syster som prenumererade på strings. Min mamma såg inga problem med att använda fina trosor. :)

Ms_Raptorskull
2016-11-27 16:32
#12

Jag tycker att det är tråkigt att string fortfarande är associerat med att vara något som "sänder ut fel signaler". Är ju egentligen som vilket klädesplagg som helst, det är bara en fråga om vad man tycker är bekvämt. 😛

Honestyisdead
2016-11-27 18:06
#13

#8  Om vi ska vara korrekta kan hennes mamma ta trosorna om hon vill. Hon bestämmer faktiskt oavsett vad vi tycker om det.

Annons:
Linn Is The New
2016-11-27 18:07
#14

Aldrig fattar varför vissa ser string som något sexuellt, faktiskt.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

hahael
2016-11-30 00:46
#15

Tycker det är otroligt synd att string fortfarande ses som något "porrigt" och att de "sänder ut signaler". Det är underkläder precis som vilka andra, inga konstigheter enligt mig.

Klart att laxen ska ha en jolle

1000
2016-12-01 16:20
#16

Jag vet ju inte hur din mamma är men tror det är stor sannolikhet att hon bryr sig mycket mindre om dina underkläder än vad du är rädd för att hon sa göra

Lizelda
2016-12-02 16:08
#17

Jag är 18 och köpte mitt första par stringtrosor detta år, enbart för att pojkvännen skulle överraskas. Aldrig varit något jag varit dragen till då det inte verkat bekvämt helt enkelt, ingen annan anledning. Min mamma har åsikter om hur jag klär mig, absolut. Går jag i kort kjol och magtröja så gnäller hon men so what? Hon är en mamma, det är sånt de gör. Alla mammor gnäller om saker, även om det inte är samma som andra mammor.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: