Annons:
Etikettövrigt
Läst 457 ggr
[Allanboysen]
12/5/16, 5:59 PM

Konsert

hej. Jag är en snart 15 årig tjej. Många vuxna säger att jag är mogen för min ålder, och jag tror och hoppas det med. 

2010 började jag gilla Justin Bieber. Jag har aldrig fått gå på hans konsert, mamma är för rädd för all trafik hit och dit, för mycket tryck osv.. Nu under hans världsturne åkte vi till Stockholm, (6h enkel resa) och såg honom. 

Nu kommer han till Danmark nästa sommar. Jag vill självklart åka, men hon tycker dansk trafik är för rörigt, hon anser att telefonerna inte kommer funka och att vi inte kommer komma dit. Hon anser att vi kommer bli mosade, men dem bästa biljetterna är redan slut och normala ståplatser finns kvar. 

När vi var i stockholm sa hon att det var kul och att vi skulle åka på nästa hans konsert, men denna var "för nära på det" och hon tror nu  att han kommer komma till Sverige/Danmark en gång i halvåret. 

Det kostar mycket pengar, med både biljett, hotell, mat, brobis, resa, bensin.. mm. 6k +. Hon sa att med ett bra argument så kunde hon tänka på det, men det känns redan som hon bestämt sig. Jag har bra betyg i skolan. 300 meritpoäng. Jag har mål med skolan, tar skolan seriöst, umgås typ aldrig med vänner (vilket hon inte tycker om), dricker inte alkohol, röker inte.. Såfort jag kommer hem från skolan pluggar jag, så jag gör aldrig något "dumt" så att säga. 

Så snälla, någon som vet hur jag ska få fram ett bra argument, eller vad jag kan säga för att få henne övertygat? Jag ser på konserten med henne, och har erbjudit mig betala min biljett själv vilket hon inte gick med på. Har ingen vidare hobby förutom att springa, så har väl inga stora utgifter. Brukar köpa märkeskläder själv, så det är väl mer husrum, mat och kläder ibland hon står för. 

kom med bra argument snälla! :)

Annons:
Herveaux
12/5/16, 6:08 PM
#1

Du vet inte om det finns något där i Danmark (Köpenhamn antar jag?) som hon skulle vilja se eller göra när ni ändå har vägarna förbi?

Köpenhamn är en fantastisk stad så jag kan verkligen rekommendera en tripp dit!

Konserten kan inte bakas in i en minisemester?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Allanboysen]
12/5/16, 6:16 PM
#2

#1 hon har förklarat att hon inte tycker om Danmark på något sätt. Kan kolla om Håkan eller Ebba grön spelar, men tror hon vill hålla sig till en då det går ut en del pengar. Som jag vet att vi har, så den ekonomiska biten håller inte för..

Upp till toppen
Annons: