Mode och skönhet

Läppstift i skolan?

2016-12-09 22:13 #0 av: Littlepig

Som titeln lyder.. har ni det? Hur ofta? Funderar på att ha det, men är osäker då jag inte är så sminkad i övrigt och aldrig har det. Är rädd att lärarna och klasskompisarna tycker jag överdriver. Är det att överdriva tycker ni?

Anmäl
2016-12-09 22:54 #1 av: vendelay

Om du vill ha det - ha det! Försök att inte bry dig om vad andra tycker (lättare sagt än gjort, jag vet...). Du är du, och det är bara du som bestämmer över hur du ska se ut Glad

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-12-10 15:32 #2 av: Fridaaaa

Ha det om du vill :)
Jag hade aldrig det stort sätt men har inte det nu heller så :)

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-12-10 15:37 #3 av: Howling_Souls

Har aldrig smink och det är väldigt sällan som jag ser någon med läppstift, fast tycker det ser väldigt coolt/fint ut på de flesta, Ha det om du vill! ;)

Anmäl
2016-12-10 17:56 #4 av: Turast

Jag hade läppstift typ hela tiden! Gick naturbruk och alla förväntade sig att man skulle vara helt osminkad, men där kom jag med knallblått hår, grönt ögonsmink och knallröda läppar Cool

Ha så som du känner att du vill ha!

Medarbetare på Valp och Unghund ifokus!
 Peace out~    - Turast
Blogg: Unidogs

Anmäl
2016-12-10 18:01 #5 av: Mysan_

Jag har det ibland.

Anmäl
2016-12-10 18:25 #6 av: Devya

Visst kan du om du vill! Själv använder jag endast sådant till kvällen men det är så jag fungerar. :)

Anmäl
2016-12-10 18:48 #7 av: nadilda

Jag har väldigt ofta läppstift i skolan trots att jag sminkar mig väldigt lite i övrigt, tycker det är jätte snyggt. Kör på! :-D

Anmäl
2016-12-10 23:33 #8 av: kae

Jag har det varje dag, då en relativt neutral färg. Då och då har jag ett lite mörkare mer märkbart läppstift och ingen har kommenterat det negativt :) Dock så sminkar sig alla mina vänner också, så det kanske beror lite på klimatet.

Anmäl
2016-12-11 16:27 #9 av: JuliaMG

Jag har börjat använda smink i skolan nu under den här terminen, så jag experimenterar fortfarande lite. Några gånger har jag använt lite mer extrema, "fylliga, skarpa" färger, men mest har jag använt lite svagare, nedtonade färger som egentligen inte syns speciellt mycket men som ändå funkar som läppstift, liksom. Men använd det du känner dig bekväm i och försök att skita i vad andra kanske tycker, även om det är svårt!Skrattar

Anmäl
2016-12-11 21:37 #10 av: Whippet

Det är skitsnyggt med vinrött eller rött läppstift waow Kär Använder inte läppstift i skolan men ha det om du vill, ingen kan stoppa dig Glad

I'm out Vilar huvudet i handen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.