Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 924 ggr
BentleyLoves You
12/16/16, 1:40 PM

Vikt och längd

Hej! Jag är 12 år och är 1,62 cm lång. Då undrar jag om det är normalt att väga 54 kg då? Jag trode att jag var stjock men pappa säger att det är en normal vikt för min längd och ålder. Mamma säger att kroppen behöver näring och att jag inte behöver (ska) gå ner i vikt. Jag undrar vad ni tycker :)

Annons:
Honestyisdead
12/16/16, 1:47 PM
#1

Helt normalt och definitivt inte något som gör att du behöver ner i vikt.

Vikan
12/16/16, 3:24 PM
#2

Håller helt med dina föräldrar!

Mysan_
12/16/16, 4:02 PM
#3

Helt normalt. Jag är kortare (dock äldre) och jag väger mer än dig och jag är helt normalviktig. Jag tycker verkligen inte du ska gå ner i vikt för det behöver du verkligen inte, tro mig 🙂

iskogen
12/16/16, 9:35 PM
#4

Du väger helt normalt och behöver absolut inte gå ner i vikt!

Nian97
1/1/17, 1:30 AM
#5

Helt enig!
Är själv 19 år gammal, men med exakt på pricken samma vikt och längd. Har varit så stor sedan 11 års åldern ungefär. Helt, helt normalt!

[Devya]
1/1/17, 10:31 AM
#6

Lustigt hur många ungdomar som pratar om att de kanske är tjocka då de är normalviktiga eller underviktiga. Jag börjar fundera om de ens vet vad tjock betyder! :)

Annons:
Mysan_
1/1/17, 10:57 AM
#7

Jag tänker bara att det är alldeles för mycket hets runt det här med vikt. Så länge man mår bra är väl inte vikten man ska tänka på? Vad gör det egentligen om man är under- eller överviktig så länge man mår bra? Tycker det är så hemskt egentligen att vikten är en sån big deal, och att alla bantar hit och dit. Man är inte mindre värd eller mindre vacker bara för man är underviktig eller överviktig. Det är så synd att man ska värderas mindre bara för att man inte har den så kallade "perfekta kroppen", jag ryser när jag tänker på att det är dåligt att vara för tjock eller för smal i denna värld. "Jag måste banta" eller "Jag måste gå upp i vikt". Nej det måste du inte. Så länge du faktiskt mår bra behöver du inte det. Du är vacker som du är.

Upp till toppen
Annons: