Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 3708 ggr
Justme00
2016-12-19 16:08

Okysst & oskuld

Jag är en snart 17 årig tjej som fortfarande är oskuld och okysst! Jag började i gymnasiet i höstats och det känns som om alla i min klass har gjort både det ena och det andra? Jag orkar inte med att alla säger " vänta på den rätte" jag vill inte vänta längre! Hur ska jag göra för att få det överstökat???

Annons:
ElinvBorg
2016-12-19 16:18
#1

Det är lätt att få det "överstökat" men det tror jag inte du vill. Inte egentligen i alla fall

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Honestyisdead
2016-12-19 16:18
#2

Varför måste du få det överstökat?  Ser ingen meningen med att göra bara för att göra.  Det impar inte på någon.

Men det är ju inget svårt. Gå på en fest med mycket folk. Brukar finnas villiga. Inget jag skulle få för mig eller rekommendera.

ElinvBorg
2016-12-19 16:19
#3

Precis, vem gör du det för? Om det är för dig själv så varför vill du inte vänta tills du träffar någon du vill göra det med istället för att bara få det överstökat med någon? Ser ingen vits och njutning med det

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Justme00
2016-12-19 16:23
#4

Vad är det roliga när alla andra pratar om hur många dem har strulat med och legat med?

Honestyisdead
2016-12-19 16:27
#5

#4 Att du fortfarande har något kvar att upptäcka. Och vad spelar det för roll att andra pratar om det? Menar du att du känner avundsjuka?

Annielle
2016-12-19 16:28
#6

Kom ihåg att många överdriver vad de har gjort också, finns säkert flera som inte har gjort något men som säger att de har det för att verka erfarna och häftiga typ.

Sen finns det säkert flera som ångrar att de hade sex med den första de hade sex med och även den första de kysste i vissa fall.

Helt klart bättre att vänta än att bara få det överstökat.

Skulle jag ha gått tillbaka i tiden och gjort om hade jag vare sig kysst med den första jag gjorde eller haft sex med den första jag hade sex med heller. 

Hade för övrigt inte sex första gången förrän jag var 19, men hade för min del inte varit fel att vänta längre….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Justme00
2016-12-19 16:32
#7

Men liksom alla andra verkar ju ha det så jävla bra att de har hjort det med den ocj den osv och att dem inproncip bara kan strula upp någon kille/tjej på en fest

Honestyisdead
2016-12-19 16:34
#8

#7 Allt är inte som det verkar. Och vad är det för bra egentligen att strula runt. Man riskerar ju sjukdomar.

Annielle
2016-12-19 16:34
#9

Verkar ha det så bra ja, men allt är ju inte vad det verkar heller, vill du verkligen strula med vem som helst på någon fest då?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
2016-12-19 16:38
#10

Och allt blir bättre om man gör det med någon man litar på och tycker om. Både kyssar och sex.

Annielle
2016-12-19 16:39
#11

#10 Precis! 👍

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Hoseok
2016-12-19 16:42
#12

Gör det du känner dig bekväm med. Vill du hitta någon att vara med, försök göra det. Men det låter inte bra att du vill göra det för att "få det överstökat". Då blir det lätt bara fel.

[Wildfire]1
2016-12-19 16:42
#13

Lyssna på alla andra som förhastat sig. Varför ha så bråttom. Känn dig unik istället för att du inte ger dig till vem som helst utan någon som verkligen bryr sig om och tycker om dig.  Det du har, är inget problem, det kan snarare bli ett problem om du har för bråttom.  Ha respekt för dig själv framförallt. kram

Annons:
[Devya]
2016-12-19 17:05
#14

Jadu, gör du det bara med vemsomhelst så var förberedd på trevliga könssjukdomar som du inte ens kan riktigt skydda dig mot (herpes och kondylom). 

Ärligt talat har jag aldrig förstått mig på tjejer och killar som är så otroligt desperata att få ligga bara för att klasskompisar/vänner snackar om sex. Jag väntade tills jag var 19 även om jag kunde ha haft sex redan vid 13-års åldern. Jag ville dock vänta för jag såg ingen orsak till att ha bråttom fast människor i min omgivning jämt pratade om sex. Jag tyckte de var tramsiga.

[rumelle]
2016-12-19 18:57
#15

Följ med din klasskamrater nästa gång de ska festa och ropa ut att du vill bli av med oskulden så tror jag säkert att det finns flera villiga. Det är inte så svårt.

iskogen
2016-12-19 22:11
#16

Please girl, ha inte sex för att du känner en press att vara som vissa andra. Du ska vara stolt som fan över att du inte ligger runt till höger och vänster! Tänk på alla killar och tjejer som vill ha en sån som du.

kae
2016-12-20 22:24
#17

Jag vet inte varför så många kommer och leker moraliska när du ber om råd. Om du känner att du genuint vill är det väl inga problem. Jag tycker #15 förslag lät rimliga.

[Devya]
2016-12-21 08:36
#18

#17 Eftersom det finns så otroligt många som har haft precis samma tankar som henne och gått och hoppat i säng med första bästa och sen ångrat det rejält?

Jag hoppas bara att ts inte råkar ut för någon otrevlig könssjukdom vilket man kan få fast man använder kondom. I värsta fall kan ju även kondomen gå sönder och då hoppas jag att ts är tillräckligt vuxen för att gå och testa sig. Det finns otroligt många unga tjejer som har sex men sen då de ska behöva ta ansvar för sina handlingar så vågar de ju inte ens gå och testa sig.

Med andra ord borde man ju hålla det här i åtanke innan man går och har sex. Är man redo att ta ansvar för allt som kan hända i samband med att vara sexuellt aktiv?  Om man är redo så är det väl bara att köra på.

Honestyisdead
2016-12-21 10:26
#19

#17 Ganska sorgligt att du skriver "leker".

En del av oss som skrivit är vuxna och har erfarenhet.  Det är värt mycket.

Linn Is The New
2016-12-21 14:00
#20

Bara för att man är ungdom betyder det inte att man leker med åsikter, alla åsikter är värda. Hetsa inte med din oskuld, finns massor av män som tycker det är sexigt också. Försök att vänta på ett bra tillfälle istället för att gå ut öppen på en klubb för att få det överstökat. Det är inte "wow" första gången, ytterst ovanligt att det blir det. Speciellt om man ska skaffa en gångs ligg på en fest där folk förmodligen är fulla (alkohol och sex är oftast ingen bra kombo, och ännu mer om man inte är erfaren!)

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Annielle
2016-12-21 15:21
#21

Vem har sagt något om att man leker med åsikter för att man är ungdom?

Det är väl klart att allas åsikter räknas oavsett ålder.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Carmarino
2016-12-21 15:31
#22

Tror faktiskt att en hel del av dina kompisar är avundsjuka på dig för att du väntat. Det var mina kompisar i alla fall, även om de aldrig sa det rent ut. Är helt övertygad om att de flesta som "fick det överstökat" med första bästa på en fest har ångrat sig flera gånger om.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

iskogen
2016-12-21 15:55
#23

Precis #22. Helt klart finns det dom som avundas dig. Min bästa vän sa flera gånger att jag skulle vara så glad att jag inte hade haft sex än och att hon ångrade grovt att hon hade haft det.

Calcifer
2016-12-21 16:20
#24

Det kan vara väldigt individuellt hur man ser på sex och det där med oskuld. För MIN del var det något jag bara ville få överstökat, jag var 19, och "ville ha det gjort" innan jag skulle flytta utomlands. Typ, korkad anledning eller hur? Gjorde det med en killkompis jag inte har pratat med sen dess. Men det stör inte mig. Det har aldrig gjort det. För MIG var det aldrig viktigt, jag har inte påverkats av det.

MEN.

För en del är det viktigt. För en del är det väldigt viktigt. För en del påverkar det mycket i ens framtida sexliv. Visst "kan" man bara få det överstökat. Jag drack och hade sex med en killkompis i soffan. En kompis drack och hade sex med en kille på en stentrappa bakom ett hus nere på stan. 

Andra förlorade sin oskuld till någon de litade på, någon de kände starka känslor för, någon det verkligen kändes RÄTT med. Jag ångrar inte hur jag förlorade min oskuld. Min kompis som förlorade den nere på stan bakom ett hus ångrar det jättemycket.

Du ska känna efter hur DU känner. Bara du. Vad vill DU? Skit i hur andra gör - vi är olika, vi känner olika, vi gör olika. Men hur vill DU göra? Och oavsett, se till att skydda dig, använd kondom och se till att du inte kan hamna i en farlig situation - även om du bestämmer dig för att "bara göra det" så se till att du är i en situation där du VET att om du ändrar dig så respekterar killen ett nej.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ks172
2016-12-26 21:24
#25

Har inte läst alla kommentarer men när jag gick i gymnasiet så sa jag ärligt att jag var oskuld och blev kysst första gången när jag var 15 eller 16 och jag fick respekt för att jag var ärlig och det e ingen big deal alls, jag vet att många pratar om det under den tiden och det e nått man ska inte skynda sig fram till det är inte så många som bryr sig egentligen om man är oskuld eller inte.  Gör det när det känns rätt men det e bara vad jag tycker sen bestämmer du hur du vill göra.


[Wildfire]1
2016-12-26 22:51
#26

Alla kommer med så bra och goda kommentarer men jag kanske kan hjälpa till genom en text:

(Jag vet att så många unga människor idag måste handskas med känslor av frustration, hopplöshet blandat med en falsk känsla av sjävförtroende baserat på UTSEENDE)

RÅD nr  1-  Tävla inte här i livet, för du är unik och sådant går inte att tävla om. NU tänker jag på utseende och att man ska se så perfekt ut för att ens få en kille?? Nej…Killen har fel, för han får fel uppfattning av tjejer via media; … och tyvärr…. porr. 

 Alla har plutläppar och vill vara till behag… Har man inte silikon så plutar man ändå för att det ser .. sexigt ut? (Vem bestämde det)

. Varför gör man det som kvinna?  Jo , för att känna sig vacker och bekräftad. Det är en av kvinnans "svaga" sidor och förr i tiden så fick faktiskt en eller flera män slåss om en kvinnas tillit. Vem valde hon? Jo, den som hade ett ärligt hjärta. Ungtjurar finnas det överallt, som vill utmana dom som verkligen menar allvar.

Men om kärlek vore byggd på fysiska egenskaper så har vi ju inte så mycket mer att bygga på. Jag VET att många tjejer går enbart på vad dom också sett i media och vad som är "trend" nu . Nej, följ inte den trenden, då blir ju bara besviken och sårad.  Du får en man som bara vill ha sex och sedan retirerar och säger att "men vaddå" det vi hade vara bra, men nu ska vi väl bara vara vänner.

Helt ok om du gillar det, men dom flesta tjejer är inte med på att "dela" sin man med andra. "öppet förhållande" Jo, men visst, hur länge håller det om man intalar sig att det är ju "kanonbra". Troligen har man sårade känslor själv i botten om man ens går med på nåt sådant och tycket inte att man ens är värd en fin kille som uttrycker sin kärlek. För vi är vana att bli "överkörda".   Tänk på det nästa gånge du ger dig hän till en man.  …. Gör jag det här av kärlek och passion, utan alkohol och droger inblandade,…om du inte kan hålla med… nej… ha mer respekt för dig själv och vänta, tills du hittar en man som verkligen har tålamod och respekterar dig. Han kan nog även tåla en och en annan utskällning utan att han spolar dig. Han stannar kvar.

Honestyisdead
2016-12-26 22:53
#27

#26 Vad är plutläppar?

Annons:
[Wildfire]1
2016-12-26 22:56
#28

#27 Ok du kanske för gammal , men alla tjejer plutar när man tar selfies.  Man vill ju inte ha "ett streck" som leende.

Honestyisdead
2016-12-26 23:07
#29

#28 Jasså heter det plutar nu? För mig är det putar. Man putar med läpparna :)

[Wildfire]1
2016-12-26 23:10
#30

#29 Puta eller pluta.. beror ju på vilket län man kommer ifrån.  Bulle i södra Sverige betyder något mycket mer snuskigt än högre upp. Bulle här är något man tar till kaffet. 😃

Honestyisdead
2016-12-26 23:12
#31

Bulle är fikabröd även här i södra Sverige. Skåne.

[Wildfire]1
2016-12-26 23:14
#32

Ok det var nåt annat ord då, för jag har vänner i södra Sverige och dom skrattade gott.  … Pulla?

Honestyisdead
2016-12-26 23:16
#33

Nu blev det helt ot :) Kan du inte göra en ny tråd om ords betydelse? Pulla kan nog betyda olika.

Identitetskris
2017-01-03 01:08
#34

Fridha?

Ta det i din takt, du borde inte känna dig stressad eller så för att andra har gjort det. Det är dessutom inte så najs som det verkar första gången men känner du att du vill så gå på en fest och ragga upp någon bara.

Annons:
pankaks_farsan
2017-03-15 11:14
#35

Ta det lugnt,jag är en 17 man som inte heller blivit kysst eller haft samlag. Och jag väntar fortfarande på "den rätta"  :)

KentHjärta
2017-03-22 22:38
#36

Är snart 19 år, min första kyss minns jag inte då jag var för full. Oskulden har jag kvar hoppas jag..

Med andra ord, gör det inte på fyllan. Lär känna nytt folk, börja umgås på olika fritidsgårdar, kompisars kompisar osv.

[Shia]
2017-05-18 19:36
#37

heh, jag kysste min pv i 5 an, flera gånger(ångrar det idag) och vi var påväg att ha sex, men hade det ej(riktigt glad för det idag)

vänta tills det känns rätt, om din kille gillar dig- väntar han på dig.

Upp till toppen
Annons: