Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 1532 ggr
Klaraolsson94
2016-12-22 10:33

Drack vodka

Asså det hände världens pinsammaste grej igår som jag har sån ångest för. Vi hade klassfest igår kväll för att fira att vi har fått jullov. Det var föräldrafritt hemma hos killen i klassen vi var hos. Först spelade vi beer Pong fast med vatten istället för alkohol. Sen skulle vi köra en till omgång, och då kom en kille i klassen med en vodkaflaska och fyllde på beer Pong- glasen och blandade dem med läsk. Alla ville inte vara med och köra, men jag gjorde det för skojs skull. Jag har aldrig druckit vodka eller ens alkohol förut så jag var lite nojjig. Men jag körde ändå. Så kom bollen i mitt glas, och jag var tveksam men alla ropade svep, svep, svep så jag svepte hela glaset ändå. Det brände så in i helvete mycket. Det kändes som halsen brann och hela ansiktet hettade. Jag blev ledsen och gick ut. 1 för att jag hade skuldkänslor för jag druckit 2 för att det gjorde så himla ont. Så jag blev iallafall jätteledsen och drog mig undan. Folk kom och frågade hur det var man jag ville inte prata. Jag låg bara inlåst på toaletten och var ledsen. Sen gick jag hem. Och nu i efterhand känns allt så himla pinsamt! Jag blev liksom ledsen av att dricka lite vodka och det känns som alla tycker jag är världens dramaqueen nu. Alla andra kunde ju dricka flera glas vodka blandat med läsk utan problem, men jag blev helt förstörd av bara ett. Sen är jag inte nära de i klassen heller, jag har svårt att komma in klassen och jag började där vårterminen 2016. Och alla tycker redan jag är blyg och mesig, och detta gjorde det bara värre för mig. Mår så dåligt och har sån ångest nu! Kommer aldrig våga gå tillbaka till klassen efter jullovet. Vad ska jag göra?! Kan inte sluta tänka på det som hänt och hur pinsamt allt är.

Annons:
Aleya
2016-12-22 10:42
#1

Jag är 30 och kan inte dricka för att jag får ont p g a min sjukdom. Så alla kan inte dricka. Därför undviker jag att dricka. Så skit i att dricka. Tänk på din hälsa istället för vad folk ska tycka. Jag drack inte förrän jag var 18, men det var aldrig heller nått jag tyckte var kul. Jag dricker bara saker jag tycker är gott och i små mängder. Att börja innan är bara dumt och du förstör bara levern och ökar risken för att bli beroende av alkohol om man börjar dricka i tidig ålder. Man behöver inte alkohol för att passa in.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Klaraolsson94
2016-12-22 10:45
#2

Jag vet. Just ni tänker jag att jag aldrig mer ska dricka typ, jag hat heller aldrig haft behovet av att dricka innan. Men jag antar att jag drack det jag gjorde igår för att inte verka så mesig som alla tycker jag är. Det största problemet just nu är att jag har ångest och skäms så himla mycket över det som hände igår.

Maria
2016-12-22 10:47
#3

Säg som det är om någon skulle säga något efter lovet.

Att det var första gången och att du fick ont och tyckte det var obehagligt. Ärlighet brukar man komma långt med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ria74
2016-12-22 10:51
#4

Dom flesta tycker alkohol bränner som tusan, jag jobbar själv med att provsmaka alkohol och jag tycker fortfarande att det bränner så att jag ibland får tårar i ögonen och då har jag ändå provsmakat i flera år.

Säg precis som det är att du tyckte det smakade äckligt och brände. Jag lovar att många andra tycker det samma även om dom inte vågar säga det högt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Aleya
2016-12-22 10:56
#5

#2 och? Shit happens. Om folk inte kan acceptera det så är det inga vettiga vänner.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sommarek
2016-12-22 11:08
#6

Håller med ovanstående. Säg som det är - så gott som ingen, och framför allt inte i tonåren - tycker att alkohol smakar gott på riktigt. Om det hjälper alls så har jag en kusin som, när han var i tonåren, alltid var mycket direkt med att han inte drack. Han hade istället med sig mjölk till diverse fester, och folk tyckte han var hur tuff som helst som dels vågade säga ifrån och dels faktiskt inte drack.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Sindri
2016-12-22 11:15
#7

Om du står för att du inte gillar alkohol kommer du att få respekt! Men säg det med stolthet. Visa att du vågar gå mot strömmen och att du kan ha kul ändå.

Om inte dricker alkohol kommer du att slippa många pinsamma situationer i framtiden. Nu menar jag tillfällen där man dricker sig berusad med flit för att våga göra pinsamma saker som man aldrig skulle våga annars. När du är vuxen kan du såklart dricka vin eller öl till maten om du gillar det. Men det är absolut inget måste.

När jag var ung så rökte alla. Det var svårt att låta bli, fast jag inte ville.
Men när jag till slut sa att jag hade slutat med det fick jag väldigt mycket respekt för det.

Och att vara blyg är absolut ingen nackdel. Många är så trötta på all jag-fixering i samhället idag. Synas - finnas! Men försök inte dölja att du är blyg. Var helt öppen med det och säg som det är. Du kommer att få respekt för det också. Att vara den man är vinner man alltid på i längden!

Em_
2016-12-22 12:46
#8

Vodka är starkt, några cl mer eller mindre gör stor skillnad i en drink. Om killen inte mätte så noga när han hällde upp kan du ha fått bra mycket starkare än de andra. Drar någon upp det ingen så är det bara att säga att det brände så in i h*vete att du trodde du skulle spy. 

Jag förstår hur det känns att inte riktigt komma in i en grupp. Men nu har du ju provat alkohol (på gott och ont) och kan göra bättre val i framtiden. Det som har varit kan du inte ändra på, men nu vet du mer och kan undvika att det blir så igen :)


Honestyisdead
2016-12-22 18:20
#9

Du har inget att skämmas för.  Visst var det dumt att dricka men det vet du. 

Du förstorar upp det som hände. Är övertygad om att ingen annan bryr sig. Så försök släppa det. Du har lärt dig läxan :)

Linn Is The New
2016-12-22 21:09
#10

Skäms inte! Du vet att det var dumt gjort, och du har lärt dig av dina misstag. Komihåg att man får säga nej om dom skriker att du ska svepa, jag vet själv ut grupptrycket kan få en att göra saker som man kanske inte vill göra från början. Vodka överlag är en väldigt stark dryck, och jag tycker det var att ta i att blanda i det med läsk faktiskt.. Vodka är nog en av dom starkaste spritdryckerna du kan dricka.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: