Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 706 ggr
Goagubben94
2016-12-24 23:50

Ungdom

Hello! När man är ungdom, jag måste undra när man har växt färdigt o när börjar man gå från ungdom till vuxen? Är man framtills 20år? Eller 22-25 då man kommer in till vuxlivet? Vid vilken ålder mår man allra finast av? :-)

Annons:
Maria
2016-12-25 09:25
#1

Juridiskt så blir man ju vuxen vid 18 i samhället (förutom när det gäller systembolaget) 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym783
2016-12-25 10:17
#2

Om man inte ser juridiskt på det så skulle jag nog säga 20. Min bror är 18 o han känns inte vuxen.

Hakuna Matata.

Maria
2016-12-25 10:21
#3

#0 Du frågar också i vilken ålder man mår finast och det kanske är lite märkligt att fråga på en tonårssajt😉

Frågan hade kanske passat bättre på pensionärer där man har lite större perspektiv..

Sedan tror jag att det är väldigt personligt i vilken ålder man mår bäst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
2016-12-26 09:51
#4

Beror ju på förr blev man ju vuxen då man konfirmerade sig. Men enligt lagarna är det ju 18år för de flesta saker. Enligt undersökningar så är dock inte hjärnan färdigväxt förren man passerat 20, de flesta killars hjärna är dock inte färdigväxt förren de är runt 25år vilket gör att många unga killar inte fattar vuxna beslut eftersom den delen som gör att man förstår konsekvenser av sitt handlande inte riktigt är färdigväxt.

Angående när man mår bäst, jag mådde och mår som bäst då jag passerat 40år då har man allt, även trygghet, man har jobb, bostad, sparat kapital mm. +ett stabilt familjeliv inget man måste stressa och jaga efter utan bara njuta av det man har och kan unna sig en massa saker

Upp till toppen
Annons: