Annons:
Etikettlekar-och-skoj
Läst 1268 ggr
One trick brony
2017-01-08 15:14

Brony kompis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor på Gotland i Visby och vill träffa nån irl som är 14 år som jag, som är brony. Jag vill också att det ska va nån som gillar göra lugna saker som att ut och gå och är en lugn person.

Annons:
Honestyisdead
2017-01-08 15:24
#1

Vad är brony?

One trick brony
2017-01-08 15:33
#2

En kille eller tjej som är vuxen eller tonåring som gillar My little pony friendship is magic

Fridaaaa
2017-01-08 15:34
#3

Varför 2 trådar?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
2017-01-08 15:34
#4

#1 En "brony" är en kille som är ett fan av My Little Pony.

Här är en artikel om några svenska bronys:
http://www.dn.se/kultur-noje/deras-passion-pastellfargade-ponnyhastar/


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

One trick brony
2017-01-08 15:39
#5

Många säger att en brony kan va en tjej också

Herveaux
2017-01-08 15:57
#6

#5 Jag är inte så insatt i brony-kulturen, jag har bara läst att det började som en benämning på killar som gillar My Little Pony, därav namnet "brony", en mix av
Bro(ther) och (Po)ny.
Men som sagt, jag är inte spec. insatt i ämnet, så gäller det numera också för tjejer så säger jag inte emot. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
One trick brony
2017-01-08 16:09
#7

Det är synd för att det finns inte många bronies här på Gotland, jag känner 2 bronies här och dom brukar jag inte va med

Linn Is The New
2017-01-08 18:09
#8

I artikeln finns länkar till två forum för brony intresserade. Ena forumet är rätt så dött men dom ska visst vara väldigt aktiva på Skype. Det anda forumet ser väldigt aktivt ut, när jag kollade var det över 200+ medlemmar online. Ska visst finnas en del större aktiva Facebook grupper, kolla in dessa. Tror tyvärr inte så många här på tonåringar iFokus vet vad detta är för något.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Aleya
2017-01-08 18:53
#9

Brony är killar som gillar my little pony. Så du vet. Jag skulle rekommendera att du kollar på Facebook exempelvis och se om det finns folk i grupper där. Men det är nog ofta folk är äldre då dom är bronys. Men det är ju värt att kolla.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lizelda
2017-01-08 20:48
#10

#8 Är det bara jag som i min enfald utgått från att om inte alla så åtminstone majoriteten av ungdomar vet vad bronys är? 🤔Kanske bara är jag som vet vad det är då min kille är/var brony 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Aleya
2017-01-08 20:51
#11

#10 trodde som du. Men jag har nog haft fel om jag säger så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Linn Is The New
2017-01-08 23:03
#12

Hade aldrig hört talas om det innan jag läste artikeln, brukar vara ganska allmänbildad när det gäller sådan här "kultur" men icke,

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Aleya
2017-01-08 23:08
#13

#2 sen fanns det faktiskt My little pony på 80-talet. Så det gäller rent allmänt killar som gillar my little pony. Oavsett om det var G= generation 1,2,3 eller 4. Så du inte tror att det är bara är dagens My little pony som gäller bland Bronys.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
One trick brony
2017-01-09 03:45
#14

Vad snackar du om Linn is the new? Bronies är bara de som gillar g4 av mlp

Linn Is The New
2017-01-09 04:41
#15

Jag försöker bara säga att det är större chans att du hittar folk med samma intresse på tex Facebook grupper som tidigare förslagits. Kanske var fel att kalla det kultur, men tror att det är större chans att hitta folk i större mängder med samma intresse där.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Aleya
2017-01-09 08:06
#16

#14 ne det är det inte. Har funnits serier och leksaker med My little pony innan och det inkluderar alla generationer. Varför skulle det vara specifikt för just en serie? Har sett folk kalla sig detta innan serien nämligen

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lizelda
2017-01-10 00:16
#17

#14 Nej, det var då det blev större bara, det fanns innan det.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: