Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 736 ggr
[Ragnar&Allan]
2017-01-09 19:45

Är jag kär i någon annan?

Hej. Tänkte skriva av mig lite nu, jag har ett distansförhållande med en kille sen lite mer än två år sen tillbaka. Han bor inte i samma land som mig och vi träffas ungefär 3-4 gånger per år och det kan vara mellan 1 vecka - 2 månader som vi träffar varandra. På senare tid har han blivit ganska sur, tidigare har jag varit en person som hållt mig för mig själv då jag lider av depression och ångest. Jag började ta hjälp av en kurator som sa att jag skulle ut och göra något jag tycker om varje dag och det slutade med att jag träffade massa folk. Min kille pratar jag med på skype varje kväll och på helger men han har blivit väldigt arg för att jag träffar andra och han tror att jag inte bryr mig om honom längre. Han förstår sig inte längre på min ångest och depression och gör narr av mig istället. 
Han har sina regler om vad jag får göra och inte, jag får t.ex. inte vara ensam med en kille även om han bara följer med till ica och handlar men han får vara själv med tjejer. Varje gång jag har varit med en kille så blir jag utfrågad, hur nära jag sitter honom och vad vi pratar om och vad vi gör m.m. Min kille har också hotat att han ska göra slut ett par gånger och han erkänner senare att han inte skulle göra det. Grejen är att den killen jag har umgåtts med ganska mycket nu förstår mig mycket bättre än min kille och han finns alltid där för mig. Han har gjort mig ganska mycket gladare än vad jag varit på sista tiden och jag vill nästan prata med honom hela tiden. Det är lite svårt att förklara men jag vet inte om jag börjar gilla den här killen eller inte. Innan har jag fått sån ångest när jag tänkt att jag och min kille kanske inte kommer dela vår framtid men den ångesten finns inte kvar längre.. Har min nya killkompis tagit över min killes plats? :(

Annons:
Halvdansken
2017-01-09 19:51
#1

Tycker du ska skippa skype-killen. Du ska inte acceptera att bli kontrollerad.  Låt honom göra slut.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Honestyisdead
2017-01-09 19:53
#2

När någon förbjuder en att göra det som dom själva gör  (i det här fallet umgås med motsatt kön) så säger man hejdå.

Zepp
2017-01-09 19:59
#3

Eh.. har det lixom inte lett till ytterligare saker på så lång tid så se det som ett Platoniskt förhållande!

Killkompisar kommer och går!

Att vara ung innebär att man söker sig fram.. man gör misstag och lär sig av dessa!

Att ha ångest och depressioner gör lixom det hela inte lättare!

Likt förbannat, det är när du går ut i verkligheten.. och där träffar någon som funkar ihop med dig som det kan bli något ytterligare.. annat är tankar och platoniska förhållanden!

Såå.. sök dig till grupper/personer med samma problem som dig själv.. dessa grupper finns!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Namiko
2017-01-09 20:30
#4

Jag tror att den här nya killen har gett dig den säkerhet du behöver i ditt liv för att du ska känna att du klarar dig utan pojkvännen, något som jag är övertygad om att du skulle må bra av så som han beter sig och trycker ner dig. Han har ingen rätt att säga vem du får och inte får umgås med, han kontrollerar dig och manipulerar dig (hotar med att göra slut) för att du ska göra som han vill.

Jag tycker att du bör tänka över ditt förhållande oavsett vad det är eller kommer att bli med den andra killen. Den nya killen kanske bara är en väldigt bra vän eller så utvecklas det till något mer, men det kommer du att märka med tiden.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Skogsvittra
2017-01-09 20:30
#5

Det han gör är en form av misshandel. Gör slut.


Dioramabyggare
2017-01-10 09:28
#6

#0: Hallå Ragnar&Allan!  Jag har läst tråden nu och jag säger som de andra som har svarat dig. Låt "skypekillen" göra slut.

Annons:
[134643]
2017-01-10 09:30
#7

Jag tycker inte att det spelar någon roll just nu om du tycker om den andra killen eller inte. Prio ett är att göra slut med din kille, det han håller på med är inte okej.

Upp till toppen
Annons: