Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 418 ggr
Anonymos
1/10/17, 12:38 PM

Era bästa tips för följare på Instagram

Haha nu är det ju så att jag är världens mest nördigaste vad gäller Instagram… Med tanke på att jag skriver om en hel del privat här på iFokus, vill jag inte berätta mitt konto officiellt här.. Så tänkte höra, vad kan man göra för att få fler följare på INstagram utan fuskappar osv? Jag kommenterar, hashtaggar osv, men får inga resultat..

/Anonymos

Annons:
Turast
1/10/17, 12:48 PM
#1

För det första, vad lägger du upp? Är det endast personliga saker så är det inte konstigt att folk som inte känner dig inte vill följa ;) har du några intressen, typ teckning, musik, djur eller så så kan det bli lättare. Jag har tex en instagram för mina hundar där jag bara lägger upp hundbilder, jag får nya följare varje gång jag lägger upp just för att det finns så många med hund. 

För det andra, vilket språk skriver du på? Skriver du på svenska så minskar målgruppen då många på instagram inte är från sverige. Man kan ha både på svenska och sen översatt på engelska under. Hashtagga också på engelska för att få fler som hittar till dina bilder :)

För det tredje! Vad fotar du med? personligen hatar jag mobilbilder, jag följer inte gärna konton med endast foton tagna med mobil. Systemkamrebilder däremot! Skärpa lockar ögat!

Lycka till, hoppas jag kunde hjälpa liiiite iaf :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

tlover
1/10/17, 12:51 PM
#2

Jag har fått flest följare genom att gilla andras bilder (dom kommer gärna och kollar om jag gillar, gillar några bilder och följer sen).

För att hitta nya brukar jag inte bara kolla på relevanta taggar utan även kolla vad dom som jag följer har gillat

edit: och jag har 58 följare på bara 19 inlägg så det känns som ganska bra

l'm back

Anonymos
1/10/17, 12:56 PM
#3

#1: Jag använder systemkamerabilder.. Och det jag lägger upp handlar om mitt liv, men främst om smink och skönhet… 

#2: Okej, ska prova det. 

Tack för tipsen :)

/Anonymos

Upp till toppen
Annons: