Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1197 ggr
[Littlepig]
2017-01-14 01:12

Tampax?

Funderar på och testa Tampax. Ni vet tampongerna med införningshylsa. Hjälper de? Är det enklare med de än utan?? Såg att de bara säljer Regular på vanliga mataffärer, vill ju ha mini men är det någon som testat det? Är de små i storleken? Är rädd att den inte kommer komma ut lika lätt om den är för stor.

Annons:
ApanAnn
2017-01-14 19:07
#1

Har du testat vanliga tamponger med en rejäl klick vattenbaserat glidmedel på toppen? Hjälper med att sätta in i alla fall.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

[Devya]
2017-01-15 17:43
#2

Jag klarar endast av att använda tampax. De vanliga små tampongerna är omöjliga för mig att få in oberoende om jag använder vaselin eller ej. De sitter liksom aldrig rätt och jag får alltid ont av dem.

Så jag rekommenderar verkligen tampax. De finns i mindre storlekar också (de är lila om jag minns rätt men minns inte vad de hette). Paketet har lila prickar på sig istället för gula prickar som regular paket har :) Jag tycker annars att regular inte alls är särskilt stora och fungerar bra. Man måste ju tänka lite på hur mycket man blöder. Blöder man inte alls mycket så är de minsta bäst och de kan även användast i slutet av ens mens då man inte blöder särskilt mycket.

Jag avskyr dock med plasthylsa och föredrar de med "pappershylsa" eller hur jag ska förklara det. De med plasthylsa lyckas alltid klämma till skinnet så jag får ont. De andra är mycket bättre och skonsammare, åtminstone för mig. Det kan hända att tampax compact fungerar bättre för dig. Det är något som du får helt enkelt testa för att komma underfund med.

[Littlepig]
2017-01-15 23:10
#3

#1 Nope, inte testat över huvud taget. #2 Vart köper man de lila? Varje mataffär har bara regular och super.. kanske får testa regular då. Verkar som om de tagit bort de små i sortimentet. Men har de pappershylsa eller plasthylsa? Vart köper man compact? (Bara sett de du nämnde ovan).

[Devya]
2017-01-16 07:10
#4

#3 Jag har ingen aning. Jag åtminstone hittar dem i affärer, på lidl osv. Vanliga tampax har pappershylsa. Tampax compact är med plasthylsa. Man hittar de här nog i vanliga affärer.

Jag har varit i Finland, Sverige, Nederländerna och i Belgien och alltjämt hittat tampax och tampax compact (small, regular och super) då jag har varit ute och rest.

Det beror på från affär till affär. Vissa köper in dem och andra inte men visst finns de. Men som sagt, regular är ju inte särskilt stora ändå. Man ska bara se till att den är fylld då man tar ut den. Annars tar det ont oberoende om det är small eller super. :)

Upp till toppen
Annons: