Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1800 ggr
eloooon
1/14/17, 6:43 PM

Vill inte att farmor ska läsa min blogg

Hej! Jag bloggar sedan ett drygt år tillbaka och några veckor efter att jag hade börjat så berättade min pappa om det för min farmor. Sedan dess besöker min farmor bloggen dagligen och kommenterar på många av mina inlägg. På senaste har jag börjat finna detta irriterande och det känns nästan som det bara är henne jag skriver inläggen för - ni känner säkert igen känslan av att ni inte vill att er släkt och familj ska se era sociala medier.  Dessutom känner jag mig väldigt begränsad, jag kan t.ex. inte lägga ut bilder på mig själv utan att överösas av pladder om dem och så kan jag heller inte uttrycka mina åsikter utan att få en 45 minuter lång förklaring om hur det minsann var på hennes tid och får mina åsikter att framstå som helt uppåt väggarna idiotiska.

Jag har hela tiden tänkt att jag får skylla mig själv eftersom alla ändå kan se vad som läggs ut på Internet, att jag istället borde vara glad att hon engagerar sig i mitt liv, men det går verkligen inte. Jag har trevat på "blockera IP"- knappen flera gånger men har egentligen inte hjärta att göra det heller. Jag tycker ju om henne, missförstå mig inte, men det har gått till en överdrift.

Vad skulle ni göra i min situation?

Regnbåge

Annons:
Honestyisdead
1/14/17, 6:45 PM
#1

Jag hade pratat med henne.

Maria
1/14/17, 6:48 PM
#2

Jan du inte prata med din farmor? Hon förstår säkert om du förklarar hur du känner.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Dioramabyggare
1/14/17, 6:49 PM
#3

Jag hade pratat med henne, sagt något i stil med "läs gärna på min blogg och titta gärna på bilderna, men jag vill att du inte kommenterar innehållet på det där sättet som du gör".

[NeferNefer]
1/14/17, 6:57 PM
#4

Det känns som att din farmor egentligen borde ha en egen blogg. Hjälp henne att starta en 👍

greenseng
1/14/17, 7:04 PM
#5

😃

  Ett mer och mer återkommande problem. Faktiskt…

Men gör så här.

Vid hennes nästa inlägg så svara henne så här:

"Alltså du…. Vi står varandra alldeles för nära. Och jag vill faktiskt ha mitt privatliv i fred. Okay? Vill du prata om det privat så kan vi naturligtvis göra det. Men du måste ha en viss förståelse för mig också. Har du glömt din egen ungdom?"

Det borde göra susen.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

eloooon
1/14/17, 7:06 PM
#6

#4, vad roligt att du sa det för hon har nämligen frågat mig om hjälp med att starta en egen blogg någon gång! Lär nog dröja tills det faktiskt blir av men det har kommit på tal i.a.f.

Och tack till er andra med för svar, tror nog också det blir bäst om jag pratar med henne. Det skulle vara taskigt att gå bakom ryggen och blockera hennes IP-adress sådär när hon egentligen bara vill vara snäll.

Regnbåge

Annons:
[NeferNefer]
1/14/17, 7:08 PM
#7

#6: Kul! Hoppas det blir av snart, för jag tror hon får så fullt upp med den då så hon inte hinner hänga så mycket på din blogg 🙂

Pialinn
1/14/17, 7:14 PM
#8

Jag tror din farmor vill visa att hon bryr sej o läser din blogg. Men som du skrev kan det hon skriver uppfattas som jobbigt. Som någon skrev: hjälp henne att starta en egen blogg. Visa henne hur man lägger upp bilder, scannar gamla bilder o be henne berätta om hela sitt liv. Man kan lära gamla damer hantera detta med nätet. Är själv 69 o ett halv o skaffade en platta i somras. Har en väninna där det nästan är bara jag som gör inlägg. Så ibland undrar jag: för vem skriver hon bloggen?

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Feministi
2/11/17, 11:20 PM
#9

Stäng av kommentarerna om du inte vill prata om det med henne🙂

vendelay
2/12/17, 12:22 PM
#10

#9 Det funkar nog bara på internet men jag misstänker att de ses i verkligheten också 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Feministi
2/12/17, 3:38 PM
#11

#10 Hon vill väl bara inte att hon kommenterar hennes inlägg? Så hur är det relevant?

vendelay
2/12/17, 9:34 PM
#12

#11 Jag uppfattade inlägget som att hon inte vill att farmorn överhuvudtaget ska läsa bloggen, att farmorn kommenterar bloggen både via internet och muntligt när de ses men det kanske bara var jag.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: