Annons:
Etikettövrigt
Läst 579 ggr
Corgitok
1/21/17, 11:04 PM

"Hitta" sig själv

Jag vill hitta mig själv, det är något jag söker. Problemet är att jag inte vet vad och hur. Har tänkt mycket i över ett år men kommer ingen vart. Att jag ständigt känner att något fattas och att jag  behöver en "väg" att följa för att påbörja saker tar på mig. Detta låter nog helknäppt, men någon som förstår? Hur hittar man det man söker psykiskt? Kommer inte vara nöjd och få lugn inombords om jag inte hittar det :/

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Aleya
1/21/17, 11:46 PM
#1

Det är svårt att säga hur andra ska hitta sig själv. Vissa gör det aldrig. Låt det ta den tiden det kan ta. Och tvinga inte fram nått.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
1/22/17, 4:54 PM
#2

Jag kan tänka mig att vi alla söker olika saker, för dig kanske att hitta dig själv handlar om att veta vad du vill jobba med, eller vilka fritidsintressen du vill ha, eller kanske hur du vill vara som person. Just det sista, med hur man vill vara som person, är något jag själv funderat över i flera år nu. 

Jag kände precis som dig för några år sedan, jag ville hitta mig själv, hitta det som saknades på något sätt för att jag skulle hitta ett lugn. För mig har det handlat otroligt mycket över att tänka igenom vad som faktiskt är viktigt för mig. Vilka människor jag bryr mig om och vill tillbringa tid med. Vad som är givande för mig, sådant som ger mig energi. 

Så jag har fokuserat på det. På saker som gör mig glad, människor som fått mig att må bra, och sen har jag faktiskt släppt det andra. Jag har tagit tid för mig själv, mediterat, men också tagit mig tid att fokusera på andra. 

Jag vet inte vad du behöver för att hitta dig själv. Jag vet inte riktigt vad jag själv behöver heller. Men att prioritera, och göra saker som gör dig glad, är aldrig fel. Och våga ta hand om dig själv också, var snäll mot dig själv, det är viktigt! ❤️

Upp till toppen
Annons: