Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 799 ggr
LeeKnow
2017-01-23 11:43

Sökt fel gymnasium/Linje..

Hej! Sökte gymnasium förra veckan, och insåg nu att jag fuckat upp det ganska rejält.. Har förväxlat 2st gymnasium med ungefär samma namn.. Skulle söka NB Djur på Berga Naturbruksgymnasium i Berga, men jag har sökt NB Djur på Bergagymnasiet i Eslöv.. Skolan i Eslöv har inte ens NB… Det är mitt 6 val så ingen big deal, men ändå.. Förstår dom att jag gjort fel och låter mig rätta det på nåt sätt? Eller hur kommer det gå? Det är redan underskrivet och inskickat så kan ej gå in och ändra tyvärr.. :( Kan jag ändra under omvalsperioden? *EDIT; Jag ska gå till SYV snart, men hon har en förmåga att bli sur lätt så vill höra vad ni tror först…

Annons:
Jetaime
2017-01-23 11:47
#1

Tror inte det är hela världen, lätt hänt att det blir fel liksom. Jag vet inte riktigt hur det fungerar "nu för tiden" för det var längesen jag sökte till gymnasiet själv, men tänker att syv bör kunna hjälpa dig med det :)

alehajo
2017-01-23 21:57
#2

Om det är 6:e valet kanske det inte spelar så stor roll? Men om du ser att det behövs kan du gå in och göra ett omval i april

[Lukasgraham]
2017-01-23 22:54
#3

Gå till studievägledaren så ska det nog gå att ändra på ;-) 

Allt går :-)

alehajo
2017-01-24 18:32
#4

Går inte att ändra om det är redan är inskickat, då får du vänta till omvalsperioden…

Vikan
2017-01-24 18:59
#5

Har jag inte helt fel kan syv gå in och ändra i nödfall, så var det i alla fall för oss förra året om jag inte minns fel

[Devya]
2017-01-25 08:48
#6

Eftersom  det är ditt sjätte val så tror jag inte det lär räknas som ett "nödfall" som vikan skriver.

Ibland måste man bara acceptera att man har gjort ett misstag och vara försiktigare i framtiden.

Annons:
alehajo
2017-01-25 16:07
#7

Syv kan bara ändra om det inte är inskickat, har du tryckt på skicka går det inte att ändra mera. Men är det stor sannolikhet att du kommer att få 6:e valet? För annars så spelar det kanske inte så stor roll..

Katarina97
2017-01-25 18:39
#8

Är ganska säker på att jag bytte val i typ april när jag valde gymnasium. Fanns en "omvalsperiod" i typ april då man kunde ändra hur mycket man ville om man gick till SYV. Ingen koll på hur det är nu men det borde väl inte vara några problem? Annars spelar det ju ingen roll vad du hade för sjätte val om du kommer in på nåt av 1-5.

LeeKnow
2017-01-25 18:47
#9

Kan uppdatera med att jag gick till SYV igår, hon skrattade och sa att jag lär kunna ändra under omvalsperioden och att misstag händer ibland :) Hon sa även att det kanske är så att dem skickar till henne och frågar vad jag faktiskt menar och vi då kan rätta till det. :)

Upp till toppen
Annons: