Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1194 ggr
Anonym783
2017-02-12 08:26

Tredje gången gillt

Okej, så nu har jag redan skrivit två inlägg har om samma sak men olika personer.. men denna gången tror jag faktiskt att personen gillar mig. Vi går i samma klass så det är lättare att se tecken/se avsaknaden av tecken. Tånker inte berätta alla tecken här för det orkar jag inte (😛) och skriver detta mest för att jag måste skriva av mig. Men kan säga att han har använt '😉' i sms, och efter att ha sett lite olika videos och gjort tester och så så känner jag att det mesta passar in. Dessutom är min bästa kompis säker på att han gillar mig (hon har dock inte träffat honom men utifrån vad jag har berättat) Vet inte hur kär jag är i honom, men först blev jag bara lite nervös om han gick förbi eller så. Det går j*vla snabbt detta. Nu på morgonen så kunde jag inte sluta tänka på honom o hade hjärtklappning eftersom jag tänkte på honom. Men denna gången tror jag faktiskt att det kan bli något.

Hakuna Matata.

Annons:
Honestyisdead
2017-02-12 10:18
#1

Du verkar ha lätt för att bli kär. Lycka till.

tiger tok
2017-02-12 12:44
#2

Lycka till, hoppas det går som du vill!

Anonym783
2017-02-12 17:37
#3

#1 mm… verkar ju så. Tack #2 hoppas jag med :-) tack

Hakuna Matata.

[Devya]
2017-02-13 17:31
#4

Kanske det är mer att du är kär i tanken på att bli kär i någon? Om du förstår vad jag menar? :) Kär i kärleken så att säga. Det är inte särskilt ovanligt.

Ibland kan det vara bra att bara låta det gå sådär, tycka om någon på avstånd. Det är lite så som man förbereder sig inför då man blir kär på riktigt. ;) Kär blir man oftast då det riktigt klickar och man vet vad det är för en sorts typ man har att göra med. :)

Jag har gått igenom lite samma sak - blev "kär" i många olika typer tills jag förstod att så var inte alls fallet. Jag bara blev förtjust i dem som det kunde eventuellt bli något med. I slutändan fattade jag att jag endast gillade dem och inte alls var kär i dem. Då man är kär så handlar det om så mycket mer. :)

Oberoende, lycka till! Det är alltjämt lite roligt att känna sig lite "kär" eller vara lite förtjust i någon. ;)

Anonym783
2017-02-13 19:38
#5

#4 ja jag förstår vad du menar Hmm… fast det kan väl tekniskt sätt också kanske utvecklas till npgot mer?

Hakuna Matata.

Anonym783
2017-02-14 16:08
#6

#4 ju mer jag tänker på det du skrev desto mer tror jag nog att du har rätt.

Hakuna Matata.

Annons:
[Lukasgraham]
2017-02-14 21:07
#7

Dum fråga kanske och sorry om jag hoppar in så här i tråden, men hur vet man att man är kär egentligen? Eller bara tanken att vara kär? Säg att man träffar en person och man trivs i dennes sällskap. Man kan skratta, skämta, hitta på saker och vara vänliga/respektera varandra, men ändå så finns där en attraktion och känslan att man vill vara något mer? En vän som man vill vara mer än vän med? Någon som gör en glad och man blir lycklig bara man tänker på personen… Är man kär då? Eller är man bara kär i känslan? Fattar inte? Jag är lite förvirrad, men när vet man egentligen att man är kär?

vendelay
2017-02-14 22:59
#8

Vet inte hur gammal TS är men du verkar ju åtminstone vara tonåring och det är helt okej att vara "kär i kärleken" så länge det inte påverkar dig negativt (aldrig kan ha ett längre förhållande exempelvis). Kroppen är ju full av hormoner under tonåren och det är inte konstigt att bli kär på nytt varje vecka. Gör det som gör dig lycklig!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Anonym783
2017-02-15 07:21
#9

#7 alltså, det är väl en av de stora frågorna i livet egentligen skulle jag vilja säga. Tänktes skriva att 'när man är kär så bara vet men det' men jag har alltid varit osäker. Nej, då tror jag nog man är kär.? Alltså ja. Hur vet man 😂 #8 16. Så ja jag är tonåring. Ok, ja det skönt att höra tack! Då är det inte konstigt iaf

Hakuna Matata.

vendelay
2017-02-15 09:52
#10

#9 Nej, inte ett dugg konstigt. Och jag tycker inte att du ska tveka bara för att du inte vet om du verkligen är kär i personen eller om du är kär i tanken, för det lär du ju märka. 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[134643]
2017-02-15 11:52
#11

Jag tänker också att du kommer märka om du är kär i själva personen eller inte, och det är ju inget negativt med att få lite mer erfarenhet bara. För mig själv är nog största skillnaden att man verkligen vill vara med personen, även när den inte ger en den där kärleken. Är man kär i kärleken så att säga så vill man ju ha närheten, uppskattningen, sexet, komplimangerna osv, och om det inte finns så vill man inte längre vara kvar i förhållandet. För mig innebär kärlek att även i perioder där det finns mindre av allt det, så vill man fortfarande vara med personen, för det är själva personen i sig som man är kär i.

Jag är kär i min pojkvän, inte i de sakerna han ger mig. Inte ens i känslan han lämnar mig med, utan honom. Det är skillnaden för mig. Men det är något du kommer att komma underfund med, så stressa inte över det nu. Lycka till med killen 👍

Anonym783
2017-02-15 20:43
#12

#10 ok tack 🙂 #11 tack! Nu känns det som att jag förstår skillnaden mer Jag får väl helt enkelt vänta och se vad som händer 🙂

Hakuna Matata.

[Devya]
2017-02-16 06:56
#13

#5 Såklart kan det utvecklas till något mer. Det ena utesluter inte det andra. :)

Jag tror att om man verkligen skulle vara kär så skulle man vara väldigt ledsen och deppig i en längre tid efteråt om man märkte att känslorna man hade för honom/henne inte vara ömsesidigt. Man skulle inte gå vidare särskilt snabbt. Så är det åtminstone för mig. :)

Annons:
[Lukasgraham]
2017-02-16 13:18
#14

#13: så är det för mig också. Jag har bara haft den känslan för en person när det inte var ömsesidigt eller ömsesidigt kanske det var men komplicerat och då var jag deppig ett längre tag för jag kände verkligen starkt för den personen. kärlek är både underbart och underbart jobbigt på samma gång, så mycket känslor och det kan svida i hjärtat :-(

Anonym783
2017-03-27 20:01
#15

Hej! Tänkte ge er en liten uppdatering. Känslorna har vuxit och nu håller jag på att bli riktigt kär, sakta men säkert. Har bara lite svårt att tyda honom. Häromdan till exempel tog jag nätt tag i hans arm och frågade honom en sak, i några sekunder sa han inget och typ bara tittade på mig. Sedan har jag kommit på honom med att se på mig flertalet gånger.. men vissa gånger är jag inte alls lika säker. Att det ska vara så svårt att bara gå fram o fråga 😂

Hakuna Matata.

Upp till toppen
Annons: