Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1386 ggr
[Littlepig]
2017-02-21 23:16

Hur fysiska är ni med era kompisar?

Hej, en random fundering jag fick nyss. Hur fysiska är ni med era kompisar? Kramas ni osv, håller hand och sådant (absolut inget sexuellt), pussar varandra på kinderna som i filmer eller gör ni inget av detta?

Annons:
Vrilen
2017-02-21 23:20
#1

Beror helt på vem det är. Några av dom är jag ''närgången'' på för de är sån jag är 🤪Medans en av mina ''vänner'' har jag i princip aldrig rört. Medans jag med en kan pussa på kinden/panna, låta henne sitta i mitt knä, bära omkring henne ovs.

Vikan
2017-02-21 23:33
#2

Jag kan vara rätt närgången med några av mina kompisar, krama dem, hålla dem i handen och bärna dem osv. Kan vara rätt närgången med några av mina vänner och tom pussat/kysst flera av dem. Gäller såklart inte alla mina vänner men dem flesta är jag väldigt bekväm dem

[rumelle]
2017-02-22 07:07
#3

Oftast är jag inte så väldigt fysisk. Har inte haft några nära vänner förutom min man på tio år så jag vet inte riktigt hur jag skulle vara med dem nuförtiden. Förut hade jag en vän som tyckte om att hålla hand och kramas mycket och med henne kändes det naturligt och helt ok.

alehajo
2017-02-22 16:00
#4

Jag är ganska så fysisk med mina vänner, är sån som person och de tycker också om det. Har två vänner som absolut inte tycker om närkontakt och då accepterar jag det såklart, men annars är jag en ganska fysisk person

panini
2017-02-22 21:33
#5

Beror på hur stark min ångest är just den dagen, inland så tillåter jag absolut INGEN att röra mig och ibland så kan jag vara jätte "rörig" med min bästis och kramas, pussa på kinden och ta varandra på rumpan osv.

KentHjärta
2017-02-23 00:29
#6

Hahah har kysst de flesta av mina vänner. Kramar, sitter i knäna på varandra, pillar med varandras hår osv. Vi alla är jätte närgångna med varandra och ingen av oss tolkar det som sexuellt eller mer än kompis då vi alla vet vart vi står liksom.

Kanske ska tillägga att kyssa oftast är en fyllegrej och inget vi gör varje gång vi träffas lol

Annons:
Mysan_
2017-02-23 20:40
#7

Jag kramar nästan alla mina vänner. Jag älskar kramar och det är mitt sätt att visa att jag verkligen tycker om någon. Jag pussar dock dom inte, jag gillar faktiskt inte pussar om jag ska vara ärlig. Men krama dom gör jag gärna!

powerade
2017-02-23 21:30
#8

I mina yngre dar kramades man å typ höll handen å pussa nån ibland.. Idag kramar jag knappt mina vänner, ibland så vill man ju bara ha en kram för de va längesen för man är lite ledsen eller nått. Men ja jag behandlar killar och tjejer Lika, Max en kram i bästa fall

[134643]
2017-02-23 22:01
#9

Jag är inte speciellt fysisk med mina vänner alls. Det brukar bli en hej och en hejdå kram typ. Kan kanske vara lite mer fysisk när jag har druckit alkohol haha, men det är ingen större skillnad egentligen. Har aldrig varit bekväm med att vara fysisk med någon alls, det enda undantaget är min nuvarande pojkvän.

Linn Is The New
2017-02-23 22:47
#10

Har två stycken jag står väldigt nära. Vi sover i underkläder i samma säng, kramar varandra, sitter i knät, går på toaletten tsm etc. Ingen ser det sexuellt, och ibland så springer vi runt i underkläder och bakar mitt i natten, vi ser inga problem med det och alla  3 har pojkvänner.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Scorpio97
2017-02-23 23:49
#11

Jag har ganska svårt för beröring så jag är en väldigt icke-fysisk person och rör sällan någon "utan anledning" rent generellt. Med vänner går det bra om jag är beredd på det, och då kan jag även uppskatta det ibland. 

Har i nuläget inga riktiga vänner förutom min syster och kusin, då är det i princip bara när vi säger hej/hejdå som det kan bli en kram. Inget annat fysiskt.
I högstadiet var jag vän med ett gäng killar. Då hände det ibland att jag satt i knä på någon av dom när det var ont om sittplatser på håltimmar och liknande, samt en del kramar när vi inte setts på ett tag/inte skulle ses på ett tag eller om något speciellt hade hänt. Men det hände väldigt sällan. 

Hålla hand eller pussas/kyssas har jag inte gjort med någon vän, och vet inte om jag skulle göra det. Det beror på vad som känns bekvämt och rätt med just den personen.


//Jessie

Corgitok
2017-02-24 23:18
#12

Är närgången med dem. Kramar många av dem dagligen,  brukar också ofta vara så att de sitter på knät eller på min rumpa om jag skulle ligga ner på en soffa tex (de brukar tycka att den är bekväm att sitta på hahaha). Inte så jätteofta å  hålla i handen, och någon puss blir det typ aldrig, om personen inte skulle gråta/ få panikattack för då visar jag omtanke genom att krama om hen och kanske pussa hen på pannan för att visa att jag finns. Allt detta som vänskap givetvis ^^

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

7anavet
2017-02-27 10:24
#13

vi är med varann nästan hela tiden för vi är så bra vänner #squadgoals

Annons:
Carrosh
2017-02-27 10:59
#14

Det är lite olika beroende på vem det är, hur nära vi står varandra och hur vår relation ser ut. Har nära vänner jag kan vara fysisk med på det viset att vi kramas mycket, håller hand osv. medan jag samtidigt har nära vänner som inte tycker om den typen av kontakt och vi bara kramas när vi säger hej och hejdå. Men jag skulle inte vara så fysisk med någon som jag bara är bekant med, eller som jag nyligen träffat.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: