Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1973 ggr
TrettonåringVillHaSvar
2/26/17, 8:20 AM

Tecken på FÖRSTA mens?

Hej! Jag är en 13 årig tjej och har inte fått min första mens ännu. Jag har haft vita flytningar i ca 9 månader, men igår när jag låg i soffan kände jag hur det strålade lite smärta i nedersta delarna av magen, det kändes allmänt konstigt. Jag gick på toa och fick en hel kula flytningar, det brukar jag INTE få… Och inatt var trycker lite hårdare i magen och nu när jag vaknat känns det mer som knivhugg, fått så 3 gånger men som försvinner efter ett par sekunder. Nu känner jag trycket i magen som också nu gör svagt ont, är detta ett tecken på min första mens? Tacksam för svar, behöver verkligen det! Trevlig söndag!

Annons:
Katarina97
2/26/17, 7:29 PM
#1

Tyvärr omöjligt att säga säkert. Alla har så olika symptom innan mens men det kan absolut vara symptom på mens, du får vänta och se helt enkelt :)

[Littlepig]
2/26/17, 10:42 PM
#2

Det kan vara din ägglossning och i så fall kommer mensen om ca 2 veckor. Under ägglossning får man tjockare och rikligare flytningar, en del i alla fall. Det kan också komma flytningar i "kulor", haha. Vissa får även ont i samband med ägglossning :)

Upp till toppen
Annons: