Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1374 ggr
Identitetskris
3/4/17, 5:00 PM

Vill verkligen flytta hemifrån

För att göra allt så kort som möjligt så vill jag flytta hemifrån (17 år).

Mina föräldrar är skilda och ingen av dom har det jätte bra ställt med ekonomin. Vi har det inte dåligt egentligen men saken är att både mamma och pappa har hundar som inte går ihop med min hund.

"Det är bara en hund" tänker ni, men denna hund är det enda som håller mig uppe, både psykiskt och min hobby. Jag kan inte lämna ifrån mig honom, hela min värld skulle rasa och jag skulle inte orka gå upp ur min säng ens en gång. Jag är redan i en depression sedan 2015 och jag får en sådan grov ångest jag bara tänker på hur det skulle bli om han fick lov att flytta ifrån mig.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag är ganska säker på att dom inte har råd att betala en till hyra…

Annons:
Herveaux
3/4/17, 5:12 PM
#1

Det är långt ifrån bara hyran som ska betalas i ett eget boende.

Har du jobb eller pluggar du? Eller är du sjukskriven pga depression?

Utan en egen inkomst blir det väldigt svårt att hitta ett egen lägenhet.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Identitetskris
3/4/17, 5:16 PM
#2

Jag får bara studiebidraget tyvärr.

Herveaux
3/4/17, 5:25 PM
#3

Är hundarna det största problemet idag?
(Förstår dock att det kliar i benen för många snart-myndiga-åriga att få flytta till eget boende.)
Berätta gärna vad som inte funkar med hundarna idag och hur ni har löst det?
Kanske kan vi på forumet hitta nya lösningar som kan prövas.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Devya]
3/5/17, 8:21 AM
#4

Om du flyttar hemifrån så finns det ju stor risk att du inte kan ta hand om hunden. Man kommer inte långt med studiebidrag, tyvär.

Det bästa är väl om du försöker göra upp en vettig plan. Vad planerar du att göra efter skolan? Ska du studera vidare eller tänker du börja arbeta?

vendelay
3/5/17, 10:40 AM
#5

Håller med #3 om att det bästa är att försöka lösa situationen med hundarna.

Att bo själv kräver mer pengar än en tror. Hyra/amorteringar, mat, förbrukningsprodukter som tvål, kläder, toalettpapper, i vissa fall även vatten, el, värme, internet osv. Försäkring för hunden, veterinärkostnader, hundmat & andra grejer hunden behöver. Det är så många grejer som kostar pengar som en aldrig tänker på när en bor hemma. Du kommer behöva tandkräm, diskmedel osv. Har du möjlighet att skaffa ett jobb så rekommenderar jag det. Annars är väl alternativet kanske att fortsätta läsa efter gymnasiet och ansöka om studiebidrag?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[134643]
3/5/17, 2:49 PM
#6

Problemet blir ju att du behöver pengar för att bo ensam, studiebidraget räcker verkligen ingenstans. Det innebär att du behöver ett jobb, men jobb + skola innebär att det blir så gott som omöjligt för dig att ha hund, den skulle bli ensam alldeles för länge. Ni måste nästan komma på ett sätt att lösa det med hundarna. Går det att dela av huset eller så och hålla dem i olika delar?

Annons:
Lizelda
3/10/17, 9:32 PM
#7

Helt krasst - du har ingen chans som det är nu. I så fall får du gå genom soc. Jag har under hela hösten försörjt två vuxna personer och en hund på 3500 (borträknat hyra). Tro mig, det är en helt absurd press. Jag har haft så mycket ångest över det och det har nätt och jämnt gått runt.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

tonååring
3/14/17, 10:33 AM
#8

Försök få bra betyg i gymnasiet och efter gymnasiet kan du ta ett studielån, så kommer jag göra

Upp till toppen
Annons: