Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 569 ggr
Katarina97
3/8/17, 10:41 PM

Rakhyvlar

Alltså det här med rakhyvlar… Det är ju så fruktansvärt dyrt (eller så är det jag som är snål men jag tycker att det är för dyrt iaf😛). Jag använder för det mesta  Gillette Venus Embrace sensitive och dom kostar typ 50 kr/st (exklusive handtaget, men det behöver man ju som tur är bara köpa en gång). Någon som vet något billigare ställe man kan köpa rakblad på eller några BRA rakblad som är billigare? Jag har känslig hy så vanliga engångshyvlar fungerar absolut inte för mig. Eller nåt tips som gör att man kan använda de längre?

Annons:
[Tuulikki]
3/8/17, 10:53 PM
#1

Sprita hyveln varje gång innan du använder den och efter du använder den. "Raka" på ett par jeans du inte bryr dig om. Finns massa tips på hur man håller bladen vassa och rena om du googlar, är inne på mobilen just nu och orkar inte googla fram😇

Cragan
3/8/17, 11:02 PM
#2

kolla hur infästningen ser ut och bladen o eventuella snitt skydd (dom där stål trådar som kan ligga framför bladen) och köp något liknande för ett lägre pris och testa med.
inte helt okänt att det är samma fäste på bladen från samma tillverkare

Lia
3/9/17, 5:46 PM
#3

Jag har också känslig hud och använder därför Efi, och har gjort i många år. Den är super för mig och räcker jättelänge. Dessutom är det i princip omöjligt att skära sig på dem. Mamma och jag delar på en prenumeration, annars hade jag nog haft en stort lager 😃

Katarina97
3/10/17, 9:02 PM
#4

Tack för tipsen! 

Är det någon som vet hur det är på Gekås Ullared? Om dom säljer rakblad billigt där? Bor ganska nära och funderar på om det är värt att vänta tills jag åker dit nästa gång och köpa på mig ett gäng.

[Tuulikki]
3/10/17, 11:17 PM
#5

#4 Ja det är billigt där :) Bor också nära och köper bara där. Deras "egna"

Upp till toppen
Annons: