Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1093 ggr
T14
2017-03-12 12:42

Hur många timmar läxor/dag?

Ni som går i gymnasiet, hur många timmar lägger ni på läxor/ provläsning per dag? Kommentera gärna linje och år :)

Annons:
LuLeLo
2017-03-12 12:47
#1

Samhällsvetenskap åk 3, Södra Latin. Svarade 2-3, men det är lite oklart. Det går att lägga mindre, det går att lägga mer. Jag satsar på rätt höga betyg i samtliga ämnen och därmed lägger jag ganska mycket tid. Vissa veckor/dagar blir det givetvis mer, grupparbeten har gått upp mot 6h plugg vissa dagar, inlämningar har ibland tagit 4-5 h dagen innan deadline. Vissa veckor har jag knappt något plugg alls, och är ledig dagar i rad. Väldigt varierande 🙂

Tass Josephine

nadilda
2017-03-13 07:15
#2

Jag läser sista året på naturvetenskap. Om man drar ut ett snitt på hur mycket jag pluggar per dag är det antagligen över tre timmar. Men sitter hellre typ 6-8 timmar under en helgdag och tar ledigt ett par veckodagar. Hade antagligen klarat mig på mindre, men har otroligt svårt att göra något halvhjärtat.

panini
2017-03-13 17:59
#3

Nu så hoppade jag ju av gymnasiet förra året men jag gick Naturbruk med inriktning hund och det var olika då vi väldigt sällan fick läxor. Men om jag skulle göra klart en uppgift så kunde jag lägga allt mellan 1 timme till 5 timmar beroende på hur mycket jag redan gjort, men jag hade aldrig som regel att jag skulle lägga ett visst antal timmar/dag på plugg.

[Bäckahäst]
2017-03-13 21:07
#4

Går naturvetenskap och pluggar lätt tre timmar varje dag (om inte mer), har sällan tid för mycket annat i helgen heller. Om jag väljer att ta det lugnt i helgen, ångrar jag mig alltid senare :(

Det har gått så långt att jag får ångest och skuldkänslor om jag tar det lugnt någon dag, tråkigt nog.

vendelay
2017-03-13 23:02
#5