Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 485 ggr
Cassie01
2017-03-18 11:42

Skådespelerska

Jag har en såkallad dröm som hängt med mig sen jag var liten. Att bli skådespelerska. Jag trodde att det var en fas som skulle gå över men jag vill verkligen det. Är nu 16 år och har sökt gymnasium. Tänkte först söka den estetiska linjen med inriktning teater men skolan som jag i så fall skulle gå på har nått konstigt upplägg och man kan inte välja inriktning utan man har musik också. Så hur ska jag göra? Vill verkligen bli skådespelerska och skulle gärna ta emot tips på hur jag ska gå tillväga för att nå min dröm? Tack på förhand!

Annons:
Maria
2017-03-18 12:16
#1

Men musik skulle väl bara vara en merit om du har tänkt en framtid som skådespelare?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
2017-03-18 15:32
#2

Som skådespelerska/skådespelare ska man kunna lite mer än bara "spela en roll". Om du vill komma någonstans inom den industrin så är det otroligt viktigt att du kan mer än bara EN sak, annars lär du misslyckas innan du ens börjar.

Försök lära dig så mycket som möjligt, även hur man spelar olika instrument. Det betyder inte att du måste kunna spela bra men det är viktigt att du vet hur du gör då du "låtsas" spela något instrument, att du kan "the basics".  Bäst är det ju om du faktiskt lär dig så mycket som möjligt inklusive olika dansstilar. Ju mer du lär dig desto bättre eftersom inom den industrin så behöver de som har många olika färdigheter.

Det är säkert även riktigt bra om du lär dig olika sporter. Försök vara så mångfasetterad som du bara kan.

Så ta det som en väldigt bra sak att den här linjen erbjuder dig även musik och se det absolut inte som ett "konstigt upplägg"!

Upp till toppen
Annons: