Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 504 ggr
ostbollen
2017-03-19 20:24

Stelt med utbytesstudenter!

Hej alla! Imorgon kommer två tjejer från Spanien hem till mig och ska bo här en vecka. Det är en hel klass som kommer och skall gå i min skola med oss i min spanska klass. Nu kvällen innan börjar jag bli rätt nervös då jag aldrig har pratat med dessa människor osv…. Har ni några tips för hur man bryter isen i börjar eller allmäna tips från någon som upplevt det jag ska göra?? Eftersom de inte kan så bra engelska och jag inte kan så bra spanska behöver jag några lätta ämnen att börja prata om i bilen från flygplatsen osv…. Är tacksam för alla tips :)

Annons:
Katarina97
2017-03-19 21:08
#1

Jag tänker att det är bra att börja med att lära känna dom lite och låta dom lära känna dig så beroende på vad du redan vet om dom så kan du ju typ fråga:
Vad dom heter
Hur gamla dom är
Vad dom tycker om att göra på fritiden 
Om dom har några syskon 
Var dom bor… 
Så får ni antagligen igång ett samtal därifrån. Brukar ju också vara sånt man lär sig först när man lär sig ett nytt språk. Dom kanske har mycket frågor också om skolan och om Sverige i allmänhet och sånt och då kan ni ju prata om det. Det låter jättespännande att ha utbytesstudenter och jag tror att det kommer gå jättebra. Uppdatera gärna om hur det var sen. :)

Linn Is The New
2017-03-19 22:03
#2
  • Ta det lugnt, dom är ungdomar precis som du själv. Behandla dom som nya, svenska klasskamrater.
  • Ta ut dom och gör svenska grejor, typ en typisk svensk fika eller grilla korv ute i skogen. Kanske en islandshäst tur skulle kunna sitta på schemat någon dag?
  • Prata om te.x vädret, traditioner och allt utöver det då dom lär vara ganska chockade av Sveriges väder och klimatförändringar som sker 24/7.
  • Ta ut dom på landet, svenskt land med röda hus slår många syner. Till skillnad från Spanien där dom har väldigt torrt klimat.
  • Spela sällskaps spel, te.x finns i sjön och fixa lite svensk mat.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: