Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 887 ggr
Katniss
3/22/17, 9:54 PM

Hur vet man?

Hur vet man att någon gillar en, på 'det där' sättet? Personliga erfarenheter uppskattas! Tack på förhand 🙂

R.I.P. Anton 💔

Annons:
mangemani4
3/22/17, 10:06 PM
#1

man har 2 val, antingen så frågar man och det är då 50/50, antingen säger personen ja eller så blir det ett nej. eller så får man gissa sig fram på signaler som personen skickar ut, men även där är det 50/50, antingen så var signalerna som sändes ut sådana signaler eller så var det inte.

när jag var ung och osäker så bad jag andra att ta reda på om tjejen gillade mig, jag använde mig utav andra för att ta reda på det, men det kan jag inte rekommendera, blev bara en massa "jaha, du tycker om henne du" snack, ryktet spred sig, inte för att det gjorde mig nått, men det blev bara tröttsamt att behöva förklara en massa.

mitt råd är att fråga. vad har du egentligen att förlora på det. vad finns det att skämmas över? och vad är det som är så pinsamt? för jag antar det är det som tar emot i de flesta fallen, att de inte frågar för att de skäms och tycker det är pinsamt. ett ja är ett ja och ett nej är ett nej, blir dt ett ja så är det väl bara att jubla då och är det ett nej så är det väl bara att rycka på axlarna och gå vidare, svårare än så är det inte.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Katniss
3/22/17, 11:26 PM
#2

#1 nja det vill jag inte, precis som du säger ryktet sprider sig som löpeld. Alltså, min klass är ganska tajt… så det hade varit ganska förudmjukande. Jo, svårare än så är det och det är det som är problemet.

R.I.P. Anton 💔

mangemani4
3/22/17, 11:33 PM
#3

på vilket sätt skulle en naturlig sak vara förödmjukande? har de i din klass aldrig frågat det motsatta könet en personlig fråga? har ni inga par där på din skola? är folk anti att folk försöker att bli ihop? eller hur menar du?

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Lukasgraham]
3/23/17, 7:13 AM
#4

Lite punkter som jag delar med mig av egna erfarenheter med killar som gillat mig. -frågar mycket om dig eller annat. -bryr sig, vill hjälpa till, ställa upp för dig. -tar på dig, inte på ett "sexuellt sätt" utan mer liksom stryker dig på armen eller vill krama dig ofta. -frågar hur du mår, hur din dag har varit, vad du ska göra idag osv. -retar dig på ett skämtfullt och busigt sätt. -kommer ihåg allt du pratat om, till och med de mest obetydliga sakerna som ingen annan kommer ihåg. -vill umgås med dig, men kan även vara tvärtemot och kanske drar sig undan när du kommer för att han är blyg för dig. -pratar om dig inför andra, vill veta mer om dig och frågar dina vänner om dig. -ler mycket i din omgivning, världens tindrande ögon som nästan "lyser upp" när du kommer in i rummet. Men det bästa är ändå att fråga honom. Jag frågar alltid vad han tycker om mig för att slippa gå och inbilla mig att han gillar mig och så kanske han inte gör det. Våga fråga är mitt tips.

Katniss
3/23/17, 8:07 PM
#5

#3 det är typ… ett par i min klass. Ingen annan är ihop med någon annan (öppet iaf) #4 tack för tips!

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
3/25/17, 6:34 PM
#6

samma som #4. Och när personen gärna vill prata med dig på sociala medier och i irl, och verkligen försöker föra vidare konversationen osv. Frågar hur du mår, hur din dag varit osv. inte ignorerar vad du säger irl elr på sociala medier

Annons:
Linn Is The New
3/25/17, 11:58 PM
#7

Inte för att komma och krossa allting - men ibland behöver det inte betyda någonting alls. Vet flera som har kollat in mig utan att veta att jag faktiskt har pojkvän, och gärna kramar mig etc men har ofta fått svaret "Jag är inte kär i dig, tycker bara du ser väldigt bra ut!" 

Men om man ska sammanfatta och han håller på med detta:

  • Frågar hur du mår/Vardagliga frågor
  • Stödjer vad du säger och står upp om du diskuterar om någonting, alltså är på din sida.
  • Kollar på dig medvetet, för att fånga din blick.
  • Sätter sig vid dig och pratar lite
  • Kramar dig, rör på dig på ett icke sexuellt sett.
  • Frågar om dina sociala medier
  • Håller med om vad du säger
  • Rodnar/Skakar och rör på sig nervöst
  • Häftig andning och vet inte vart han ska kolla på dig

Hur kan du få reda på att han är kär i dig fort?

  1. Fråga hans vänner
  2. Fråga han med en lugn och sansad ton om han har känslor för dig
  3. Eller så skriver du till honom

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Katniss
3/31/17, 4:42 PM
#8

#6 #7 ok. Vågar dock inte fråga honom personligen så 😂

R.I.P. Anton 💔

[memoirsofaclone]
3/31/17, 11:34 PM
#9

haha kommer ihåg när jag var typ 12 och gillade en kille i min klass. Varje gång han skulle sitta bredvid mig i klassrummet så tog han sin bänk och flyttade den till andra sidan rummet. Kommer ihåg att jag funderade mkt på det där, berodde det på att han gillade mig också men var blyg eller var jag så hemsk att han var tvungen att flytta på sig?😃det där är svårt, man kan lätt övertolka saker också, dessvärre. Men läste någonstans att om en person får veta att någon gillar den så blir den genast mer intresserad, kan ju vara nåt att tänka på.

Upp till toppen
Annons: