Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2309 ggr
[unicarl]
3/29/17, 5:41 PM

Hur "stöter" man på sin crush?

Hej!

Jag har en crush på en tjej. Enligt mig är hon helt underbar och skitsnygg och jättecool! Jag skulle mer än gärna vilja umgås mer med henne och se om mina känslor blir besvarade.

Mitt ena problem är att jag och denna tjej HAR gått på samma skola (mind you, är bara 13 så detta var några år sedan). Även när vi gick på samma skola så pratade vi aldrig med varandra. Det känns liksom lite konstigt att komam nu och bah "Hej, ska vi hänga?". Ett annat probem är att jag inte ens vet om hon gillar tjejer. Honestly, har aldrig  velat göra något av mina känslor förut. Det leder mig in på mitt sista problem: jag är ALLDELES för feg! Jag skulle aldrig våga fråga om hon skulle vilja ses, har aldrg umgåts med henne, vet inte ens om hon vill vara min vän eller ens om vi skulle trivas tillsammans. De enda sociala medierna jag har henne på är Snap och Insta. Jag behöver hjälp med att vara mindre feg!

Tack för hjälpen! Förrästen, om du läser detta och vet att det handlar om dig, hit me up ;)

Hoppas ni har haft en underbar dag!

  • Redigerat 9/14/22, 11:11 PM av vendelay
Annons:
mangemani4
3/29/17, 6:06 PM
#1

allt som krävs är lite självförtroende och lite "vad har jag att förlora" inställning. tror nog de flesta har varit i din sits, inklusive jag själv och jag förstår precis vad du menar med att det känns konstigt att börja vilja umgås med någon man aldrig ens har pratat med. jag kan inte göra något åt din feghet, ingen här kan det, men man kan ge rådet att ta dig mod och försök att besegra fegheten, det är ju bara första kontakten med henne som måste klaras av, sen är det ju bara att tuta och köra.

tänk inte, fundera inte, låt det inte få gå så långt, det är då oron och rädslan kommer, utan ta kontakt bara, hur du väljer att ta kontakt är helt upp till dig, men gör det bara, när hon är ensam, på sociala medier, när hon är i en grupp, whatever, du väljer, men dra inte ut på det och börja fundera, slå till bara. ja jag vet, jag får det att låtaså enkelt när det finns en hel del hinder, men egentligen är det inte så svårt, för det största hindret är ens egna tankar, dessa hjärnspöken, men vinner man över dem, så vinner man även det man är ute efter.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Tjeja
3/29/17, 6:37 PM
#2

Gå fram till henne nästa gång du får tillfälle o säg som det är! "Hej jag tycker du verkar hel cool och jag skulle vilja lära känna dig!" Svarar hon bara "jaha?" Så svara att du bara ville att hon skulle veta det. Le och smit där ifrån om hon ör för chockad för att börja prata med dig. Om hon svarar "Varför då?" Så berätta saker med henne som gör att du gillar henne, ge komplimanger på det sättet liksom. Uppstår det någon pinsam tystnad så ge henne ett leende och säg att du hoppas ni ses snart igen och gå vidare till vad det nu var du gjorde innan du såg henne. Då har du liksom brutit detdär första svåra och nästa gång du ser henne hälsar du bara glatt och ler och ger någon snäll komplimang. När/om hon är intresserad och känner sig lite trygg i att prata med dig så kommer hon göra det så småning om när du hälsat och visat att du uppskattar henne några gånger. Tar olika länge beroende på hur blyg hon är. Lycka till! 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: