Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1934 ggr
Katniss
2017-03-31 16:57

Ta hål i öronen

Hur gamla var ni när ni tog hål i öronen? Vart rekommenderar ni att man gör hål i öronen? Vilka örhängen finns det att välja på som 'första-örhängen?' Är det bara sådana icke så fina (enligt min åsikt) blommor?

R.I.P. Anton 💔

  • Redigerat 2022-09-14 23:13 av vendelay
Annons:
Aleya
2017-03-31 17:10
#1

3 och tog det med pistol. Inget jag rekommenderar alls. Utan gå till en studio med en riktig piercare. Vet inte vad man får för läkesmycke i öronen. Men det går ju att fråga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[rumelle]
2017-03-31 17:16
#2

Var 8 år och det gjordes med pistol i en guldsmedsbutik. Örhängena var små plastpluppar med en grön sten i. Inte rekommenderat varken att göra det när man är så ung eller att göra det med pistol. Läkningen tog väldigt lång tid och det blev infekterat i omgånger eftersom jag var ute mycket och lekte och inte kunde låta bli att pilla på örhängena med smutsiga fingrar. Ett av hålen sitter också lite för långt ner på örsnibben.

Fridaaaa
2017-03-31 17:36
#3

Gick i 4an har jag för mig
Då med pistol. Fungerade utmärkt :) Många rekommenderar dock inte pistol idag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2017-03-31 17:42
#4

Gick väl i 4an el 5an, med pistol. Det var första gången. Jag lät dom växa igen så när jag var 15 el 16 lät jag en (onykter) vän göra hål med nål och potatis. 

Inget av dom rekommenderar jag väl men allra minst det senare. Även om det för just mig gick bra då jag var nitisk med hygienen efter och dom blev otroligt nog jämna, men det var nog till 100% tur. Skulle jag göra det igen så skulle det vara hos en riktig piercare

l'm back

Aleya
2017-03-31 17:52
#5

#3 nog gick det fint med mina hål med men det är stor smittrisk att ta med pistol och sen skjuter man sönder vävnaden. Då är det bättre att ta med nål som piercare gör.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
2017-03-31 17:55
#6

#5 Yes vet varför man inte rekommenderar pistol idag :) 
Sa bara hur det fick för mig - inget annat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
ipopuma
2017-03-31 18:00
#7

Tog första  gången kanske som 10  eller 11 åring. Och har nu som 17 år sammanlag 2+4 hål i öronen. Jag tog bara en neutral kul som första öronhänge vilket jag tipsar då det inte fastnar och det en silvrig liten kula tycker jag passar till typ allt. Det är olika beroende på vart du tar hålet någonstans med utbudet på själva smycket.

Vart någonstans på örat du vill ha hålet är helt upp till dig. Men var noga med vart du vill ha hålet och tänk på tjockleken på örat om du tar i brosket. Mitt hål uppe i örat är taget på ett tjockare stället vilket var hur korkat som helst av hen som tog det. Jag var lite nervös och bara "jaja det blir säkert bra" 

Lycka till :D

Katniss
2017-03-31 23:55
#8

#1 Ok. Hur mycket kostar det då? #2 Ojdå, ja, jag får vara noga med var jag gör det. #3 Ok #4 Okej #7 Ok, vad bra att det finns neutrala också. Hade bara tänkt ha de normala 'örsnibbe hålen' som brukar vara norm bland främst tjejer.

R.I.P. Anton 💔

[langtan09]
2017-04-01 08:18
#9

Jag var nio år och tog med pistol på en frisörsalong. Som de andra redan skrivit i tråden så rekommenderar även jag riktig piercare. :) Jag tyckte själva håltagningen i öronen var en obehaglig upplevelse, både ljudet från själva pistolen samt hur ont det gjorde. Har piercat både näsa och navel på ett riktigt piercingställe och det gjorde inte i närheten lika ont som pistoltagningen i öronen. Näsan kändes inte alls. Men naturligtvis är ju det där med smärta helt individuellt, men det var så det var för mig. :-) Öronen blev också infekterat men både naveln och näsan klarade sig utan infektioner. Idag har jag dock endast kvar näspiercingen.

Gällande läkeörhängen hade jag små silver i plast (har jag för mig det var). Vad jag kommer ihåg fanns det en del att välja på så du hittar säkert något som passar dig :)

MagicMuggle
2017-04-01 12:38
#10

Tog hål första gången när jag va 4 med pistol på en hårsalong. Eftersom jag va så liten tyckte jag det var obehagligt och gjorde ont så jag tog ett hål gick en promenad med min mamma för att sluta gråta och sen gick vi tillbaka och gjorde det andra hålet. Mina första örhängen va sånna som jag trodde va klassiska startörhängen, ett vanligt litet runt örhänge med en liten sten i men själva pinnen man har genom örat är tjockare än dom man byter till sen, den hade även en tjockare plast plutt på baksidan. Mina hål växte igen då jag fastnade i mitt örhänge så det växte in i mitt öra så fick lov att ta av dom sen tog jag om hålen igen och då var jag ca 6, med pistol på hårsalong även denna gång och sedan dess har jag haft dom hålen

Whippetgerbilen
2017-04-03 13:50
#11

Jag tog hål i öronen när jag var 7 år(de har dock växt igen). Men det var i nån piercingsstudio har jag för mig! Jag vet inte hur det är nu men det fanns några stycken att välja på.

Dogs is my world ♥

Katniss
2017-04-03 16:42
#12

#9 #10 #11 Tack för att ni delar med er av era erfarenheter!🙂

R.I.P. Anton 💔

vendelay
2017-04-03 17:40
#13

Jag tog hål i en frisörsalong med pistol när jag var 16. Det fanns bara en modell av örhänge att välja på men olika färger på "diamanten". De läkte bra. Sen tog jag fler med pistol på ett annat ställe, den ena läkte aldrig och de andra två är läkta men ganska fula. Skulle jag ta fler hål skulle jag absolut rekommendera att INTE ta med pistol, ångrar att jag inte tog reda på det först 😟

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Katniss
2017-04-03 17:59
#14

#13 ok.

Någon som vet ungefär hur mycket det kostar att gå till en ordentlig piercare? Och hur vet man att de faktiskt är seriösa och att det kommer bli bra?

R.I.P. Anton 💔

Calcifer
2017-04-03 21:53
#15

15, och tog med pistol. För mig personligen gick det bra, inga problem med läkning eller så. Men skulle aldrig rekommendera det till någon annan.

#14 Om du är osäker på om de är bra så brukar de flesta ha en hemsida eller liknande där man kan kolla in dem och deras tidigare arbeten och liknande. Sen att läsa på lite själv innan så man kan ställa frågor brukar också vara bra. Om de inte kan ge klara svar på de enklaste frågor som t:ex om skötselråd och sånt så känns det inte så seriöst.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Katniss
2017-04-03 22:17
#16

#15 ok, ska börja kolla upp olika piercing studios imorgon

R.I.P. Anton 💔

hahael
2017-04-04 04:41
#17

Piercade själv med pistol när jag var typ 6 eller 7? Visste väl inte bättre men ta absolut inte med pistol, en snabb sökning förklarar varför.

Bra att du letar efter en seriös piercing studio :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Lia
2017-04-04 17:51
#18

Tog med pistol när jag var 13, 14, 15 och 16 år. Ångrar att jag inte visste om kanyl. Sen efter det piercade jag i brosket (tragus) hos piercare när jag var 21.

[Littlepig]
2017-04-05 17:46
#19

Tog med pistol hos en smyckesbutik när jag var 10. 16/9-12.. haha det var så stort att jag minns datumet än idag. Fick tyvärr ta ut örhängena ungefär tre månader efter pga början på infektion. Skulle hellre väntat och tagit hos en piercade men ingenting man tänkte på då.. jag fick en silvrig sten som örhänge, det finns både neutrala & sådana med färger/blommor osv.

Upp till toppen
Annons: