Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1229 ggr
Kaninlover4life
2017-03-31 23:16

Berätta för föräldrar om äldre pojkvän?

Hej! Vad är era bästa tips till att våga berätta för ens föräldrar om en pojkvän/träffar en kille. Han är äldre än mig också, därför gör det de mycket svårare då jag är väldigt säker på att dom inte kmr ta det så bra. Det skiljer 4 år. Hjälp?

Annons:
Katniss
2017-03-31 23:57
#1

Hur gammal är du? Är du tex 13-14 är fyra år en helt annan sak än om du är tex 18.

R.I.P. Anton 💔

Kaninlover4life
2017-04-01 00:01
#2

Jag är 14, fyller strax 15..

powerade
2017-04-01 08:34
#3

Har alltid varit den som dragits till äldre killar men min mot har inte accepterat det. Prata med dom. Var ärlig så kan det gå bättre!

Corgitok
2017-04-01 09:39
#4

Då är ju han vuxen och myndig  medan du inte ens är byxmyndig. Det är lite varningssignaler där..

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Katniss
2017-04-01 11:41
#5

Prata med dem och säg sanningen, men som #4 säger så blir man ju lite fundersam..

R.I.P. Anton 💔

[Devya]
2017-04-02 08:46
#6

Min erfarenhet är att de som dras till yngre tjejer är de som inte kan få tjejer i deras egen ålder. De brukar vara ganska desperata och nöja sig med om de får en tjej,oberoende ålder.  

Jag skulle som förälder inte tycka om det här. Finns ingen vettig orsak till att en myndig kille springer efter en liten tjej.

Annons:
Katarina97
2017-04-03 23:48
#7

Jag vet att detta är ett känsligt ämne och många har olika åsikter men jag själv är 19 och att dejta någon som är 14/15 finns inte i min värld och jag tror faktiskt inte att någon normal 19 årig människa  gör det. Förstår att det kanske inte känns så nu men det är en väldig skillnad på 15 och 19. Att vara intresserad av någon som är äldre är helt normalt dock inte att vara intresserad av någon som är såpass mycket yngre. Så för mig ringer det seriösa varningssignaler. Vet att det inte är svaret du vill ha, men snälla var försiktig! <3

vendelay
2017-04-03 23:58
#8

Det viktigaste är att vara ärlig och öppen med dina föräldrar. Eftersom du är så ung (jag vet att jag låter töntig och gammal, men om 10 år kommer du förstå vad jag pratar om) blir du extra utsatt även om du är väldigt mogen och duktig på alla sätt.

Min pojkvän & jag träffades när han var 21 och jag var 16 och vi är fortfarande tillsammans och har bott ihop i flera år nu. Jag kunde inte berätta det för mina föräldrar eftersom han är så mycket äldre så jag bjöd helt enkelt in honom på middag och när han hade gått hem frågade mina föräldrar mig om vi var tillsammans och så pratade vi igenom allt.

Min poäng är att det kan absolut vara så att ni är perfekta för varandra men det kan lika gärna vara så att du kan bli utnyttjad och då är det oerhört viktigt att du har en vuxen person som du litar på som du kan prata med.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Whippet
2017-04-05 20:43
#9

Men seriöst? Hur kan ni sitta och skriva saker som att killen dras till henne för att hon är yngre? Om ts nu har svårt för att säga det till hennes föräldrar gör ni ju inte det mycket bättre genom att sitta och slänga ut er precis som att killen utnyttjar henne och i princip att hon måste göra slut med honom på grund av det, så jävla löjligt blir på riktigt arg. Ni vet inte någonting om hur personerna har det, kärlek kan man inte bara ta för givet ''hitta någon i din egen ålder'' om man inte vill det då? Själv attraheras jag inte av killar i min egen ålder utan äldre 20-30 åringar, det är från person till person och det känns riktigt drygt och taskigt att ni slänger ut er sådant som att killen bara utnyttjar henne, ts jag tycker att du borde berätta det till dina föräldrar men du behöver inte gå så fort fram, försök att sätta dig ner med de och säg att du har pojkvän och berätta hur du känner, lycka till! <3

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: