Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 2163 ggr
ostbollen
4/2/17, 11:17 AM

Saker att göra med vänner i sommarstugan??

Hej alla! Nu på påsklovet ska jag och några vänner bo i min sommarstuga tillsammans och bara ha det mysigt. Men, vi söker lite aktiviteter att hitta på! Det kommer ju inte vara bad väder så vi vill ha något annat kul att göra förutom att spela spel och laga mat typ :) Alla tips välkomnas

Annons:
nadilda
4/2/17, 6:12 PM
#1

Alltid mysigt att sitta ute kring typ en eld och grilla eller berätta spökhistorier. Jag hade tagit med mig typ en fotboll eller volleyboll också. Sedan kanske man kan bada lite om solen tittar fram, eller så är det bara jag som är galen…brukar ofta börja bada i april. Har du lekt maffia någon gång, det är ju jättekul att köra i en sommarstuga. Om någon av er gillar att fotografera, kan man ju alltid ha en liten photoshoot . Ni får ha det så jättemysigt! Låter hur trevligt som helst :-)

iskogen
4/7/17, 12:40 PM
#2
  • Grilla marshmallows över en brasa eller ett stearinljus.

  • Kör ätartävlingar med godis, t.ex. vem som kan äta ett godissnöre snabbast, eller köp supersura godisar på Teknikmagasinet och tävla om vem som kan äta flest på samma gång.

  • Se en Disneyfilm (typ Frost, Mulan, Lilo & Stitch, Brave etc).

  • Se en klassisk film som t.ex. Harry Potter, Sagan om ringen, Pirates of the Caribbean etc.

  • Ta bilder tillsammans som ni kan framkalla och sätta upp som minnen i collage på väggen.

  • Var ute på upptäcksfärd i skogen/naturen/runtomkring bara. 

  • Testa på geocaching, man letar efter "skatter" som man hittar IRL!

  • Ha en snackstund där ni pratar om vadsomhelst med tända ljus och snacks.

Hoppas att nånting var till inspiration!

Upp till toppen
Annons: