Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 657 ggr
Sims3horzien
4/19/17, 3:13 PM

Avföring, hjälp?

Hej! På senaste tiden så har det kommit ut slem när jag gjort nummer 2. Det är tjockt och "gulaktigt". Är väldigt orolig och sjukdomar kommer upp i huvudet. Har pratat med mina föräldrar och de vet inte häller vad det är men säger att jag inte ska oroa mig. Är 13 år.

Annons:
[AnimeV4]
4/19/17, 4:53 PM
#1

Det låter lite knepigt. Be dina föräldrar ringa 1177. Har du ätit något som du tror kan ha påverkat?

Sims3horzien
4/19/17, 6:26 PM
#2

Nej inte vad jag vet.. usch blir orolig..

Sims3horzien
4/19/17, 6:39 PM
#3

Brukar vara fortstoppad ofta också. Eller det brukar oftast komma ut efter ca 4 dagar. Har inte gjort nr 2 på några dagar, kanske beror på det??

Sims3horzien
4/19/17, 6:39 PM
#4

Brukar vara fortstoppad ofta också. Eller det brukar oftast komma ut efter ca 4 dagar. Har inte gjort nr 2 på några dagar, kanske beror på det??

Niseeu
4/19/17, 7:06 PM
#5

är du hård i magen? har du fler symtom en slemmig avföring? jag tycker du ska prata med dina föräldrar och gå till vårdcentralen. Jag har haft problem med magen i hela mitt liv och känner till det mesta med problem med avföring och mage men om det endast är slemmig avföring du har så har jag väldigt svårt att tro att det skulle var något allvarligt men man ska alltid ta det säkra före det osäkra.

Niseeu
4/19/17, 7:19 PM
#6

#4 (Min telefon uppdaterade ditt inlägg efter jag skrivit mitt därför såg jag inte att du brukar vara hård i magen) Det kan absolut ha med hård avföring att göra det är vanligt att det blir så om man är hård i magen det här hänt mig många gånger. Jag tycker du borde gå till vårdcentralen om du är hård i magen och blir förstoppad så ofta för att kolla vad det kan vara. Är du gluten eller laktos intolerant? om inte kan du relatera med att förstoppningens besvären kommer med om du tex ätit mycket pasta, bröd eller mejeri produkter? dina problem kan som sagt behöva utredas. brukar du ha ont i magen?

Annons:
[AnimeV4]
4/19/17, 7:35 PM
#7

Ta det lugnt och be dina föräldrar prata med någon kunnig så kan ni få reda på vad det kan vara. Ibland är det dumt att googla. Man brukar ju skoja om att man kan googla "huvudvärk" och få upp cancer så det blir väldigt knasigt ibland😛

Sims3horzien
4/19/17, 7:42 PM
#8

Nej jag är inte laktos eller gluten eller något. Är värsta hypokondrikern och tror att jag ska dö vid minsta symtom typ.. :( Slutar med att jag googlar och allt blir helt tokigt. Ska fråga mamma om hon kan kolla upp det.

[AnimeV4]
4/19/17, 7:52 PM
#9

#8 Be henne ringa 1177 och vårdcentralen. Inte fråga google😉

Niseeu
4/19/17, 7:58 PM
#10

#8 Jag tycker det låter som en jätte bra idé att prata med din mamma om det här men ett läkarbesök kanske inte skulle vara helt fel ändå? jag tror det bland annat skulle kunna lugna dig lite att få höra från en läkare vad hen tror din förstoppning kan bero på? Sen kommer du säkert kunna få hjälp så du slipper förstoppningen och med det kommer du nog inte få slemmig avföring. Säg till din mamma att inte googla sig fram svar säg till henne att ringa vårdcentralen istället och be om råd.

smellcaramell
4/19/17, 10:25 PM
#11

Jag är inte säker men kan det inte vara så att slemhinnan i tarmen(som producerar slem för att göra det lättare att få ut avföringen) bygger på slemhinnan mer och mer och går man på toaletten mer sällan så ser avföringen slemmigare ut. Kan även säga att alla människor bajsar inte varje dag, så bara för att det går 4 dagar mellan gångerna betyder det inte att man är förstoppad. Alla är olika, när jag var yngre så bajsade jag 1 gång i veckan utan att något var fel, det var så min kropp fungerade. Det man ska reagera på är om avföringen/avföringsvanorna ändras, alltså om man brukar gå varje dag och plötsligt inte behöver bajsa på 3 dagar eller tvärt om. Plus konsistens och färg då.

Vissa mediciner påverkar även avföringen( alvedon kan ge diarré, järntabletter färgar avföringen svart o.s.v.)

Upp till toppen
Annons: