Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 899 ggr
Melden
4/27/17, 8:07 AM

Bristningar...

Hej jag är en tjej på 14år och har en massa bristningar på brösten. Resten av min kropp är normal ifall man kan säga så. Men när jag var runt 12år så växte mina bröst och blev större jätte snabbt. Jag testade krämer men ingenting hände och ärligt talat så mådde jag bara dåligt när jag använde dom. För att jag kännde att det inte fanns något hopp att bli av med bristningarna. Och alla tjejer i min klass har fortfarande jätte smo bröst, så varje gång jag ska åka och bada med t.ex. klassen så köper jag en bikini som täcker hela brösten. Hur ska jag göra för att bli av med bristningarna och för att helt enkelt må bättre med att jag har dom på kroppen?

Annons:
Honestyisdead
4/27/17, 8:17 AM
#1

Man blir inte av med dom men dom bleknar med tiden. Och det är väldigt vanligt.

vendelay
4/27/17, 9:31 AM
#2

Du måste helt enkelt lära dig att acceptera dem. Du kommer med största sannolikhet få fler bristningar när kroppen fortsätter växa. Det är inte konstigt och i stort sett alla kommer få det. Du är fin precis som du är :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

iskogen
4/27/17, 9:34 AM
#3

Som Hera skriver så kommer de blekna med tiden. Jag förstår att det känns jobbigt, men jag lovar dig att du är SÅ fin som du är och du ska inte känna att det är något "annorlunda" med dig. Så småningom lär man sig förhoppningsvis att inse det. ALLA ser olika ut och du är bra precis som du är! Okej?

Lojs
4/27/17, 10:19 AM
#4

De bleknar otroligt mycket med tiden. Mina gamla bristningar får man titta väldigt noga för att kunna se över huvud taget. Det finns inga vetenskapliga bevis för att några krämer skulle hjälpa mot bristningar, det är nog mest ett sätt för företag att tjäna pengar på vår osäkerhet.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Devya]
4/29/17, 12:50 PM
#5

Jag fick också bristningar på brösten då jag var typ 12-13 år. De höll I sig otroligt länge men nu har de bleknat så pass mycket att de inte ens syns. Min sambo kan inte alls se dem och jag måste titta riktigt noga och nära för att kunna ana dem. Så för mig har det blivit mycket bättre med tiden.

Jag har även en del på mina höfter men även de har bleknat och syns inte just något alls.

Upp till toppen
Annons: